Wojna cenowa na polisy OC wygasa

Od marca obowiązkowe polisy komunikacyjne podrożały o niemal 15 proc.

Publikacja: 09.07.2015 21:00

Czy to koniec trwającej od kilku lat wojny w ubezpieczeniach komunikacyjnych?

Czy to koniec trwającej od kilku lat wojny w ubezpieczeniach komunikacyjnych?

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Tak wynika z analizy najniższych cen we wszystkich miastach wojewódzkich przeprowadzonej przez multiagencję CUK Ubezpieczenia. Autorzy badania łączą wzrost cen polis z wprowadzeniem usługi BLS przez niektórych ubezpieczycieli. Chodzi o bezpośrednią likwidację szkód, która daje klientom wybór, czy chcą, aby szkodę wyrządzoną przez kogoś innego likwidował ubezpieczyciel sprawcy czy ich.

– W ostatnim czasie obserwujemy na rynku wzrost cen polis komunikacyjnych o kilka punktów procentowych. Najprawdopodobniej spowodowany jest on wprowadzeniem zmian wynikających z wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych i – w pewnym stopniu – z wprowadzenia bezpośredniej likwidacji szkód – uważa Piotr Łoza, szef ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych w Generali.

Czy to oznacza koniec trwającej od kilku lat wojny w ubezpieczeniach komunikacyjnych?

– Ubezpieczyciele wciąż będą zabiegać o klientów. Sądzimy jednak, że w wyniku wzrostu kosztów będących efektem wspomnianych zmian w najbliższym czasie aktywność w tym zakresie dotyczyć będzie poprawy jakości obsługi, a niekoniecznie zmian cenowych – prognozuje Łoza.

Zdaniem Adama Uszpolewicza, prezesa Avivy, to nie wprowadzenie BLS jest bodźcem do racjonalizacji cen, lecz rosnące wypłaty odszkodowań, zwłaszcza za szkody osobowe, a także bardziej wymagające standardy likwidacji szkód, wprowadzone wyrokami sądów i zaleceniami KNF.

– Trzeba zakończyć nieracjonalną wojnę cenową, która psuje rynek w ostatnich latach – mówi Uszpolewicz. – Szkodzi ona zarówno klientom, utrudniając uzyskanie godziwych świadczeń i dobrej obsługi, jak i ubezpieczycielom, którzy ponoszą straty finansowe.

Tak wynika z analizy najniższych cen we wszystkich miastach wojewódzkich przeprowadzonej przez multiagencję CUK Ubezpieczenia. Autorzy badania łączą wzrost cen polis z wprowadzeniem usługi BLS przez niektórych ubezpieczycieli. Chodzi o bezpośrednią likwidację szkód, która daje klientom wybór, czy chcą, aby szkodę wyrządzoną przez kogoś innego likwidował ubezpieczyciel sprawcy czy ich.

– W ostatnim czasie obserwujemy na rynku wzrost cen polis komunikacyjnych o kilka punktów procentowych. Najprawdopodobniej spowodowany jest on wprowadzeniem zmian wynikających z wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych i – w pewnym stopniu – z wprowadzenia bezpośredniej likwidacji szkód – uważa Piotr Łoza, szef ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych w Generali.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Polisy i ubezpieczenia
Banki nie mogą rozwinąć skrzydeł w sprzedaży ubezpieczeń, ale jest lepiej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Polisy i ubezpieczenia
Przestępczość ubezpieczeniowa kwitnie w gorszych czasach
Polisy i ubezpieczenia
Odpowiedzialność za nieumyślne szkody lepiej przerzucić na ubezpieczyciela
Polisy i ubezpieczenia
Inflacja niejedno ma imię. Te ubezpieczenie zdrożeją
Polisy i ubezpieczenia
Link4 zwiera szyki z kolejnym bankiem