Rynek bancassurance w Polsce jakoś nie może w pełni rozwinąć skrzydeł. Jego wyniki układają się w sinusoidę. Po dobrym 2019 r., gdy banki zebrały ze sprzedaży polis blisko 7 mld zł, przyszedł pandemiczny 2020 r. i spadek sprzedaży w okolice 5,5 mld zł. Kolejny rok przyniósł solidne odbicie znów w okolice 7 mld zł, ale 2022 r. był gorszy, bo wyniki bancassurance okazały się być nieznacznie lepsze niż w 2020 r.
Teraz Polska Izba Ubezpieczeń podsumowała to, co ze sprzedażą ubezpieczeń w kanale bankowym działo się w I połowie 2023 r. Wyniki znów są lepsze niż rok wcześniej. Banki sprzedały bowiem polisy za łączną wartość 2,94 mld zł. To oznacza wzrost o 8,6 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2022 r., gdy sprzedaż ta zamknęła się kwotą 2,71 mld zł. Dwa lata wcześniej było jednak wyraźnie lepiej, bo w pierwszym półroczu bankom udało się sprzedać ubezpieczenia warte 3,39 mld zł.