Nie każdą kartę można aktywować w sieci

Choć w bankowości mobilnej czy internetowej można korzystać już z wielu usług, ale wciąż jednak jeszcze nie wszystkich.

Publikacja: 20.11.2019 17:01

Nie każdą kartę można aktywować w sieci

Foto: Shutterstock

Tak jest z aktywacją niektórych kart. Nasz czytelnik prowadzi firmę. Jest klientem PKO BP, a dokładnie ma rachunek w iKO biznes, do którego dostał kartę debetową.

– Okazuje się, że nie ma możliwości aktywowania karty debetowej dla rachunku iPKO biznes z poziomu bankowości internetowej. Dlaczego? – pyta. I dodaje, że siermiężność niektórych rozwiązań w banku sprawia, że gdy musi przez nie przechodzić, to „płaczę łzami” – ironizuje klient biznesowy PKO BP.

Warto sprawdzić: Teraz biznes musi pilnować, gdzie przelewa pieniądze

Grzegorz Culepa z biura prasowego tego banku przyznaje, że w przypadku tej grupy kart debetowych nie ma możliwości aktywacji w internecie. – Na razie trudno powiedzieć, kiedy to nastąpi, na pewno nie jest to kwestia miesięcy – mówi bankowiec.

Podkreśla, że klienci indywidualni kartę debetową do konta w PKO Banku Polskim mogą aktywować online. – Taka możliwość jest dostępna dla klientów dopiero od marca 2019 roku. Taka aktywacja umożliwia dokonywanie transakcji w internecie, natomiast pełna aktywacja następuje wówczas, gdy transakcja jest dokonywana stykowo z użyciem PIN w sklepie stacjonarnym lub bankomacie – tłumaczy Grzegorz Culepa.

Aktywacja karty w innych bankach

Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska mówi, że klienci indywidualni aktywują kartę i nadają PIN w bankowości elektronicznej i mobilnej.

No chyba że z niej nie korzystają. – Wówczas PIN dostają w oddziale w bezpiecznej kopercie, aktywują w bankomacie lub w POS – tłumaczy Ewa Krawczyk. Przypomina też, że pierwsza transakcja musi być stykowa z PIN-em, nie może być zbliżeniowa.

Warto sprawdzić: Prześwietlamy cyberpolisy na wypadek ataku hakerów. Warto?

W innych bankach też bez problemu można aktywować karty w sieci. – Nasze karty debetowe oraz przedpłacone można aktywować nie tylko na infolinii, ale także w bankowości internetowej i mobilnej – zdecydowanie jest to kanał preferowany przez naszych klientów – przyznaje Magdalena Ostrowska z ING Banku Śląskiego.

Podobnie jest też choćby w Credit Agricole czy w Alior Banku. – W naszym nowym serwisie internetowym CA24 eBank jest taka możliwość – przyznaje Agnieszka Gorzkowiecz z biura prasowego Credit Agricole Bank Polska.

A Klaudia Klimkowska z Aliora dodaje, że jego nową kartę debetową można aktywować online i z takiego sposobu skorzystało większość klientów.

Tak jest z aktywacją niektórych kart. Nasz czytelnik prowadzi firmę. Jest klientem PKO BP, a dokładnie ma rachunek w iKO biznes, do którego dostał kartę debetową.

– Okazuje się, że nie ma możliwości aktywowania karty debetowej dla rachunku iPKO biznes z poziomu bankowości internetowej. Dlaczego? – pyta. I dodaje, że siermiężność niektórych rozwiązań w banku sprawia, że gdy musi przez nie przechodzić, to „płaczę łzami” – ironizuje klient biznesowy PKO BP.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Bankowość
Klienci lepiej chronieni przed kradzieżą bankowych danych
Bankowość
Gwarancje kredytowe z plusem
Bankowość
Pożyczki dla zielonych inwestycji i przedsiębiorstw
Bankowość
Revolut ma coś dla mikroprzedsiębiorców. Nowy rodzaj konta
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Bankowość
Odcięcie Rosji od SWIFT. Konsekwencje dla całej gospodarki federacji Putina
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?