CBOS: Polacy oceniają ZUS na mocną czwórkę

Obsługa w ZUS została oceniona przez Polaków na mocną „czwórkę", w rankingu urzędów Zakład nieznacznie ustąpił tylko starostwom powiatowym

Publikacja: 22.10.2012 12:07

CBOS: Polacy oceniają ZUS na mocną czwórkę

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

CBOS powtórzył badanie "Polak w urzędzie" sprzed 5 lat, kiedy po raz pierwszy zapytał Polaków o ich doświadczenia z urzędami.  Wyniki uzyskane w 2007 roku są podobne do tegorocznych – piszą autorzy badania.  Z jednym wyjątkiem: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tu wzrost pozytywnych ocen jest bardzo widoczny.

O ile przez pięcioma laty na główne pytanie w ankiecie: „Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia sprawy w urzędzie?" odpowiedzi „ tak, sprawa została załatwiona od ręki" udzieliło  33 proc. klientów ZUS , o tyle w 2012 roku wskaźnik ten wzrósł do  53 proc.

Równocześnie zmniejszył się  odsetek osób niezadowolonych z obsługi w ZUS. W 2007 roku 22 proc. badanych przyznało, że wprawdzie udało się załatwić sprawę, ale było to bardzo uciążliwe. W 2012 odsetek takich odpowiedzi spadł o 10 punktów procentowych, do 12 proc.

W skali od 1 do 5, gdzie „1" oznacza ocenę zdecydowanie negatywną, ZUS został oceniony na 4,1, nieznacznie tylko  ustępując starostwom powiatowym.

- To badanie potwierdza, że ZUS zmierza we właściwym kierunku. Wdrożona w 2010 strategia przekształceń ZUS, której celem jest realizacja modelu zorientowanej na klienta, a zarazem dbającej o publiczny grosz instytucji przynosi wymierne efekty – komentuje prezes ZUS Zbigniew Derdziuk.

Wzrost satysfakcji klientów widoczny jest także  w prowadzonych od dwóch lat na zlecenie ZUS,  współfinansowanych przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki  badaniach pracowni  MillwardBrown SMG/KRC. I tak  np. ze zrealizowanego właśnie  czwartego etapu badań  wynika,  że  wyraźnie wzrosło zadowolenie z obsługi w ZUS wśród przedsiębiorców.

CBOS powtórzył badanie "Polak w urzędzie" sprzed 5 lat, kiedy po raz pierwszy zapytał Polaków o ich doświadczenia z urzędami.  Wyniki uzyskane w 2007 roku są podobne do tegorocznych – piszą autorzy badania.  Z jednym wyjątkiem: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tu wzrost pozytywnych ocen jest bardzo widoczny.

O ile przez pięcioma laty na główne pytanie w ankiecie: „Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia sprawy w urzędzie?" odpowiedzi „ tak, sprawa została załatwiona od ręki" udzieliło  33 proc. klientów ZUS , o tyle w 2012 roku wskaźnik ten wzrósł do  53 proc.

Materiał Partnera
Zainwestuj w przyszłość – bez podatku
Materiał Partnera
Tak możesz zadbać o swoją przyszłość
Emerytura
Wypłata pieniędzy z PPK po 2 latach oszczędzania. Ile zwrotu dostaniemy
Emerytura
Autozapis PPK 2023. Rezygnacja to dobry pomysł? Eksperci odpowiadają
Emerytura
Emeryci ograniczają wydatki. Mają jednak problemy z długami
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?