3 najczęstsze oszustwa internetowe – jak się chronić

Coraz więcej stron internetowych udostępnia opcję zakupów online, możliwość rezerwacji biletu lotniczego lub przejazdu. Choć świadomość internautów w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz konieczności ochrony danych osobowych systematycznie wzrasta, w Internecie wciąż zdarzają się oszustwa.

Publikacja: 15.07.2016 11:48

3 najczęstsze oszustwa internetowe – jak się chronić

Foto: pieniadze.rp.pl

W Internecie można nie tylko zrobić zakupy, ale i zapłacić rachunki czy nawet pracować online. Bankowość elektroniczna bardzo uprościła życie, lecz przyniosła też nowy rodzaj zagrożeń.  Duże korporacje widzą niebezpieczeństwo, jakie może nieść wyciek wrażliwych danych, dlatego powszechne stało się ubezpieczanie firmy od cyberryzyka.

Na atak narażeni są jednak nie tylko przedsiębiorcy, mogący pochwalić się miliardowymi obrotami. Ryzyku oszustwa podlega właściwie każdy posiadacz konta mailowego, profilu na jednym z portali społecznościowych lub klient sklepu internetowego.  Ataku można jednak uniknąć, zachowując ostrożność oraz znając zagrożenie. Oto trzy najczęściej zdarzające się oszustw internetowych.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Finanse Domowe
Problemy finansowe? To może być wczesny sygnał demencji
Finanse Domowe
Po gotówkę w czasie zakupów. Usługa coraz bardziej popularna
Finanse Domowe
Drastyczny spadek udziału kredytów w gospodarce. Kogo to martwi, a kogo cieszy?
Finanse Domowe
Jak stracić dopłaty do kredytu mieszkaniowego "Na start"? Uwaga na pułapki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Finanse Domowe
Jak kobiety oszczędzają i inwestują