3 najczęstsze oszustwa internetowe – jak się chronić

Coraz więcej stron internetowych udostępnia opcję zakupów online, możliwość rezerwacji biletu lotniczego lub przejazdu. Choć świadomość internautów w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz konieczności ochrony danych osobowych systematycznie wzrasta, w Internecie wciąż zdarzają się oszustwa.

Publikacja: 15.07.2016 11:48

3 najczęstsze oszustwa internetowe – jak się chronić

Foto: pieniadze.rp.pl

W Internecie można nie tylko zrobić zakupy, ale i zapłacić rachunki czy nawet pracować online. Bankowość elektroniczna bardzo uprościła życie, lecz przyniosła też nowy rodzaj zagrożeń.  Duże korporacje widzą niebezpieczeństwo, jakie może nieść wyciek wrażliwych danych, dlatego powszechne stało się ubezpieczanie firmy od cyberryzyka.

Na atak narażeni są jednak nie tylko przedsiębiorcy, mogący pochwalić się miliardowymi obrotami. Ryzyku oszustwa podlega właściwie każdy posiadacz konta mailowego, profilu na jednym z portali społecznościowych lub klient sklepu internetowego.  Ataku można jednak uniknąć, zachowując ostrożność oraz znając zagrożenie. Oto trzy najczęściej zdarzające się oszustw internetowych.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Finanse Domowe
Dotknijmy tabu, czyli jak ogarnąć swoje finanse i zarządzać domowym budżetem?
Finanse Domowe
Potrzebujesz dodatkowej gotówki na święta? Sprawdź propozycję Banku Pekao S.A.
Finanse Domowe
Nie zawsze dowód wystarczy w banku
Finanse Domowe
Wiemy, że warto oszczędzać. Ale robi to tylko połowa z nas
Finanse Domowe
Zmiana czasu a banki. Technologiczna cisza w sieci