„Dobry start”. Wnioski tylko elektronicznie. Są problemy

Rodzice i opiekunowie złożyli już milion wniosków o świadczenie w ramach programu „Dobry start”, w ramach którego mogą otrzymać 300 zł na wyprawki szkolne dla uczniów.

Publikacja: 13.07.2021 16:48

„Dobry start”. Wnioski tylko elektronicznie. Są problemy

Foto: Adobe Stock

Wnioski o to świadczenie można składać w tym roku tylko elektronicznie m.in za pośrednictwem bankowości internetowej. Niektórzy rodzice mają z tym problem.

– Chciałam złożyć przez aplikację wniosek o 300+ , ale nie mogę nic zaznaczyć jaki jest mój stan cywilny – narzeka klientka ING Banku Śląskiego. Uzupełniła swoje dane w bankowości internetowej i później bez problemu wysłała wniosek.

Warto sprawdzić: Konto dla dziecka poniżej 13 lat. Co oferują banki

Inna osoba miała problem ze złożeniem wniosku w Credit Agricole. – Ciągle wywalało mi, po wpisaniu, że syn chodzi do szkoły podstawowej – opowiada mama ośmiolatka. – Ale w końcu udało się, bo ktoś doradził, by zaznaczyć, że syn nie chodzi do przedszkola – tłumaczy kobieta.

Wniosek o „Dobry start” – klienci pytają, bank odpowiada

Wnioski o świadczenie „Dobry Start” można składać od 1 lipca. – Widzimy duże zainteresowanie tą usługą. Z dnia na dzień przybywa złożonych wniosków. Jeśli chodzi o problemy, to nie odnotowaliśmy zwiększonego ruchu w naszych kanałach kontaktu z klientami, dlatego oceniamy, że tegoroczna edycja programu Dobry Start przebiega sprawnie – mówi Magda Ostrowska, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

Podkreśla, że klienci muszą tylko dbać o to, żeby dodatkowe informacje, które automatycznie nie wpiszą się w formularzu,  zostały poprawnie wpisane informacje typu: dane dzieci, szkoły oraz pozostałe.

W banku Millennium do ub. tygodnia złożono ponad 90 tys. wniosków. – Proces przebiega bardzo sprawnie. Nasi klienci świetnie sobie radzą z ich składaniem i bardzo nas to cieszy – mówi – Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Dodaje, że na wszystkie pojawiające się wątpliwości rodziców odpowiadają konsultanci banku na infolinii i czatach.

– Otrzymaliśmy pytania dotyczące autoryzacji wniosku oraz prośby o potwierdzenie, że wnioski zostały złożone poprawnie. Niektórzy klienci chcą się upewnić u nas, że dobrze wypełnili formularz, choć potwierdzenie otrzymują także z ZUS-u – mówi dyr. Karpińska.

Przygotowali instrukcję dla rodziców

W Pekao SA na koniec ub. tygodnia było już blisko 100 tys. złożonych wniosków o „Dobry Start” za pomocą bankowości elektronicznej.

– Ta liczba rośnie każdego dnia. Proces przebiega sprawnie i jeżeli rodzic posiada wszystkie niezbędne informacje dotyczące dzieci i szkół, wniosek jest intuicyjny i jego wypełnienie i złożenie zajmuje zaledwie kilka minut – zapewnia biuro prasowe banku.

Warto sprawdzić: Banki, które robią problemy, gdy dziecko zgubi kartę płatniczą

Pracownicy Pekao SA dodają, że klienci cenią sobie możliwość złożenia wniosku zdalnie, i to nie tylko w serwisie internetowym Pekao24.

– W tym celu chętnie wybierają także PeoPay – już prawie 1/3 rodziców wypełniła wniosek 300+ na swoim smartfonie, używając do tego właśnie aplikacji bankowej – poinformował nas bank.

Także w PKO BP zainteresowanie złożeniem wniosku o świadczenie „Dobry Start” jest stosunkowo duże. W ciągu pierwszego tygodnia, za pośrednictwem naszego serwisu internetowego, złożono ponad 157 tys. wniosków.

– Formularz, który trzeba wypełnić jest krótki i czytelny, więc klienci nie mają problemu z jego uzupełnieniem i przesłaniem. Na naszym profilu na YouTube, udostępniliśmy instrukcję składania wniosku o „Dobry Start” – podaje Małgorzata Witkowska, z biura prasowego banku.

A także listę pytań o „Dobry start”

W BNP Paribas poprzez bankowość internetową oraz mobilną złożono do ub. tygodnia blisko 16 tys. wniosków.

Kinga Wojciechowska-Rulka z mBanku dodaje, że u nich ponad 35,5 tys. rodziców skorzystało z możliwości złożenia takiego wniosku. – Klienci dobrze radzą sobie z wypełnianiem wniosku – zapewnia przedstawicielka mBanku.

W Credit Agricole też można złożyć wniosek w bankowości internetowej. – Zależało nam na tym, aby sposób składania wniosków był prosty i intuicyjny. Dodatkowo przygotowaliśmy komplet informacji o tym, jak złożyć wnioski o „Dobry Start” na naszej stronie internetowej. Opracowaliśmy też listę potencjalnych pytań i wątpliwości – wraz z odpowiedziami – jakie mogłyby pojawić się u nasz klientów. Klienci nie zgłaszają się do nas z problemami – mówi Hanna Niemiec-Kłak, manager Zespołu Produktów Oszczędnościowych w Credit Agricole.

Warto sprawdzić: Polisa pomoże, gdy twoje dziecko narozrabia na wakacjach

Okazuje się, że nie we wszystkich bankach można złożyć taki wniosek. Tak jest w Santander Bank Polska. – Zachęcamy klientów do złożenia wniosku w portalu empatia.mpips.gov.pl przy wykorzystaniu profilu zaufanego. Taki profil można u nas założyć – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego.

A ZUS uruchomił infolinię

W sumie jak podał w środę Zakład ubezpieczeń społecznych rodzice i opiekunowie złożyli już 1 mln wniosków o świadczenie w ramach programu „Dobry start”.

Wnioski o wyprawkę szkolną w tym roku można składać tylko drogą elektroniczną do 30 listopada 2021. Wsparcie w wysokości 300 zł trafi na wskazane konto rodziców czy opiekunów.

Świadczenie z programu „Dobry start” przysługuje raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24. w przypadku osób z niepełnosprawnościami.

ZUS obsługuje specjalną infolinię (22 290 22 02), na której można uzyskać informacje w sprawie świadczenia „300 plus”. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatora.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Rządowy program „Dobry Start” uruchomiony został w 2018 roku, po to, by wspierać rodziców i wyrównywać szanse edukacyjne dzieci.

Wnioski o to świadczenie można składać w tym roku tylko elektronicznie m.in za pośrednictwem bankowości internetowej. Niektórzy rodzice mają z tym problem.

– Chciałam złożyć przez aplikację wniosek o 300+ , ale nie mogę nic zaznaczyć jaki jest mój stan cywilny – narzeka klientka ING Banku Śląskiego. Uzupełniła swoje dane w bankowości internetowej i później bez problemu wysłała wniosek.

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Finanse Domowe
Jak stracić dopłaty do kredytu mieszkaniowego "Na start"? Uwaga na pułapki
Finanse Domowe
Jak kobiety oszczędzają i inwestują
Finanse Domowe
ZBP: Wakacje kredytowe mniej opłacalne niż pomoc z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców
Finanse Domowe
Pieniądze pożyczone „na chwilę” mogą okazać się pułapką
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Finanse Domowe
Lombardy przyciągają nie tylko po pieniądze, ale także na zakupy
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał