Polski fintech oferujący innowacyjny sposób dopasowania i pozyskania kredytu w całości online zadebiutował w połowie czerwca. Teraz FinAi rozpoczął współpracę z ekspertami z ANG Spółdzielnia, profesjonalnej, ogólnopolskiej organizacji pośrednictwa finansowego, znanej z promowania idei biznesu odpowiedzialnego i zaangażowanego społecznie.
Obopólny zysk
Chociaż FinAi opiera działalność na internetowych rozwiązaniach, zdecydował się na współpracę z „żywymi doradcami” z ANG Spółdzielnia. Obie firmy przeanalizowały swój biznes i uznały, że warto połączyć siły. FinAi wnosi innowację w pracę ekspertów, a w zamian zyskuje silną reprezentację
„w realu”.
W efekcie współpracownicy ANG Spółdzielni będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze narzędzie, które przyspieszy i ułatwi proces sprzedaży produktów kredytowych zgodnie z najlepszymi praktykami rynkowymi. Z kolei banki obecne na platformie FinAi zyskają możliwość dotarcia z kredytem gotówkowym do szerokiej grupy klientów ANG Spółdzielni obsługiwanych w kanale fizycznym.
Dotychczasowy model biznesowy Spółdzielni oparty był na sprzedaży kredytów hipotecznych. Produkty niehipoteczne stanowiły tylko kilka procent przychodów Spółdzielni. Naszym celem jest zwiększenie udziału przychodów z produktów ubezpieczeniowych, oszczędnościowych i z produktów kredytowych gotówkowych do 25%. W przypadku tych ostatnich ogromnie ważne jest zminimalizowanie ryzyka missellingu czyli nieodpowiedzialnej sprzedaży. Dlatego też jako ANG szukamy rozwiązań dających nam perspektywę rozwoju naszej działalności w nowych obszarach z zachowaniem bezpieczeństwa dostarczania klientom tego co potrzebują, rozumieją, na co ich stać i za godziwą cenę – mówi Artur Nowak – Gocławski z ANG Spółdzielni.
Jednym z elementów realizacji strategii FinAi jest zawieranie partnerstw z podmiotami z branży finansowej oraz sprzedaży online i offline, które przyczynią się do rozwoju platformy i przyniosą korzyści naszym klientom. Nawiązanie współpracy z doświadczonym i rzetelnym partnerem, jakim jest ANG Spółdzielnia jest pierwszym krokiem w tym kierunku – mówi Rafał Czernik prezes FinAi.
Naszą rolą jest służenie klientom. Dbanie przede wszystkim o ich potrzeby i bezpieczeństwo. Dlatego potrzebujemy rozwiązań, które nie tylko ułatwią proces współpracy pomiędzy instytucją finansową i klientem ale upewnią nas wszystkich, że nasz klient naprawdę otrzymał produkt, który powinien otrzymać. Ta konieczność dopasowania produktów finansowych do rzeczywistych potrzeb jest warunkiem budowy zaufania do branży finansowej
Tworząc FinAi chcieliśmy pokazać, że świat finansów może być prostszy i bardziej przyjazny dla klientów. W efekcie stworzyliśmy narzędzie, które nie tylko przenosi proces kredytowy do internetu, ale również pomaga klientowi wybrać optymalny produkt dopasowany do jego możliwości i potrzeb –