Reklama

Lepiej się zaprzyjaźnić z komputerem niż konsultantem

Zlecając przelewy przez telefon lub w oddziale narażamy się na wysokie opłaty

Publikacja: 04.11.2017 07:00

Lepiej się zaprzyjaźnić z komputerem niż konsultantem

Foto: Bloomberg

Prawie 16 mln Polaków korzysta z usług bankowych przez internet, ale wciąż duża grupa wykonuje operacje przy pomocy konsultanta na infolinii lub odwiedzając oddział. A to słono kosztuje. Banki celowo zniechęcają klientów do bezpośredniego kontaktu ze swoimi pracownikami, ponieważ chcą w ten sposób ograniczać koszty.

W Citi Handlowy opłaty za dyspozycje składane u konsultanta czy w oddziale wzrosły w tym roku dwukrotnie, a niektóre nawet trzykrotnie. Od marca za przelew telefoniczny wykonany przy pomocy konsultanta, w tym na rachunek w Citi, posiadacze CitiKonta płacą nie 10 zł (i tak była to wysoka stawka), ale 20 zł – podobnie jak za przelewy zewnętrzne (do innego banku). Posiadacze CitiPriority jeszcze zimą za zlecenie przelewu na konta prowadzone przez ten bank płacili 4 zł, a od wiosny – już 12 zł. Jeszcze droższe jest zlecenie przelewu do innego banku; trzeba za nie zapłacić 16 zł (co prawda cena się nie potroiła, tylko podwoiła).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Promocyjny
3 sposoby na poprawienie swojej zdolności kredytowej
Planowanie Wydatków
Polacy pożyczają w bankach coraz więcej. Skąd ten boom?
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Reklama
Reklama