ROR i konto firmowe w jednej aplikacji tu nie działa

Nawet mając kilka rachunków w jedynym banku, nie zawsze możemy korzystać z nich w ramach jednej aplikacji. To się jednak będzie zmieniać.

Publikacja: 21.02.2020 10:18

ROR i konto firmowe w jednej aplikacji tu nie działa

Foto: Adobe Stock

Pan Wojciech jest klientem ING Banku Śląskiego. Ma w nim ROR i konto firmowe swojej spółki jawnej.

– Chciałbym z obu korzystać w ramach jednej aplikacji, ale nie jest to możliwe – mówi. Sam zapytał o to w oddziale. I dostał odpowiedź, że jeden login do bankowości internetowej, tzw. wspólny login do rachunków osobistych i firmowych, bank udostępnia tylko przy jednoosobowej działalności gospodarczej.

Warto sprawdzić: Bankowe nowości i udogodnienia dla mobilnych użytkowników

Jak poinformowała nas Magdalena Ostrowska z biura prasowego ING Banku Śląskiego, jeden login jest dla klientów indywidualnych i jednoosobowych działalności gospodarczych, a w innych przypadkach konieczne jest posiadanie osobnych loginów do rachunków.

Nie jest wykluczone, że to się kiedyś zmieni. W PKO BP do jednego numeru telefonu w aplikacji IKO można mieć przyporządkowane jedno konto w PKO Banku Polskim lub jedno konto w Inteligo.

– Aplikacja nie obsługuje wielu rachunków naraz. Natomiast w przypadku konta wspólnego każdy ze współwłaścicieli może aktywować aplikację IKO do takiego konta; każda z aktywacji musi być zrealizowana na innym numerze telefonu – mówi Piotr Wardziak, ekspert z biura prasowego PKO BP.

Przypomina, że z IKO mogą korzystać osoby, które posiadają konto firmowe Biznes Partner w PKO Banku Polskim lub konto firmowe w Inteligo, przy czym prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą lub wykonują wolny zawód.

– W przyszłości rozważamy poszerzenie funkcji IKO do obsługi firm z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw – zapowiada Piotr Wardziak.

Także w aplikacji PeoPay klienci Pekao SA nie mają wspólnego dostępu do wszystkich posiadanych rachunków. – Pracujemy nad wdrożeniem takiego rozwiązania – zapowiada biuro prasowe tego banku.

Ale już w Santander Bank Polska klienci mają taką możliwość. – Wystarczy w oddziale lub zdalnie, w zależności od rodzaju posiadanej bankowości internetowej, połączyć numery NIK w jeden i zarządzać w ramach jednego loginu usługami firmowymi i prywatnymi – przełączać się pomiędzy profilami w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej – tłumaczy Ewa Krawczyk z biura prasowego Santandera.

Warto sprawdzić: Ta aplikacja bankowa nie potrafi wykonać prostego zadania

Także Michał Czurabski, menedżer zespołu rozwoju bankowości mobilnej w Credit Agricole, zapewnia, że aplikacja mobilna banku umożliwia dostęp zarówno do rachunków firmowych, jak i indywidualnych.

– Klient po zalogowaniu może się przełączać pomiędzy profilami: indywidualnym oraz firmowym. Profil indywidualny występuje jednorazowo, profili firmowych może wystąpić wiele, w zależności od ilości instytucji, do których użytkownik występuje w relacji – opowiada Michał Czurabski.

Podobnie jest w mBanku. – Klient może w aplikacji mobilnej przełączać się między profilami prywatnym a firmowym – zapewnia Kinga Wojciechowska-Rulka z biura prasowego.

Pan Wojciech jest klientem ING Banku Śląskiego. Ma w nim ROR i konto firmowe swojej spółki jawnej.

– Chciałbym z obu korzystać w ramach jednej aplikacji, ale nie jest to możliwe – mówi. Sam zapytał o to w oddziale. I dostał odpowiedź, że jeden login do bankowości internetowej, tzw. wspólny login do rachunków osobistych i firmowych, bank udostępnia tylko przy jednoosobowej działalności gospodarczej.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Finanse firmy
Bogaty przewodnik po naborach PARP
Finanse firmy
Koszty poważną przeszkodą we wdrażaniu ESG
Finanse firmy
Rusza wsparcie dla firm po pandemii
Finanse firmy
Oferta dla wizjonerów biznesu. „Nie można przegapić”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Finanse firmy
Nowe gwarancje BGK na ponad 3 mld zł finansowania