Ta aplikacja bankowa nie potrafi wykonać prostego zadania

Data przelewu, typ czy kwota – to tylko niektóre filtry do wyszukiwania w historii naszych transakcji. W niektórych bankach tych możliwości jest więcej, w innych mniej. Ale mają się pojawić nowe.

Publikacja: 13.01.2020 17:17

Ta aplikacja bankowa nie potrafi wykonać prostego zadania

Foto: Adobe Stock

Pani Katarzyna jest klientką PKO BP. Korzysta z aplikacji mobilnej IKO. Ostatnio chciała w niej odnaleźć jeden z przelewów po tytule. – Okazało się, że nie ma takiej możliwości – żali się kobieta.

Nawet zapytała o to bank. – Obecnie nie ma takiej opcji w IKO. Nie wykluczamy, że pojawi się w przyszłości. Może pani wyszukać transakcje po tytule w iPKO – doradził jej bank.

Roman Grzyb z biura prasowego PKO BP przyznaje, że aktualnie w aplikacji IKO jeszcze nie ma opcji wyszukiwania w historii po tytule przelewu, ale bank planuje wprowadzenie możliwości wyszukiwania po frazach w 2020 roku.

– Obecnie dokonane przelewy można wyszukiwać za pomocą szybkich przycisków „uznania/obciążenia” na liście historii operacji, a dodatkowo można zawężać wyniki, ustalając zakres kwot lub dat oraz wybierając typ poszukiwanej transakcji – tłumaczy Roman Grzyb.

Przyznaje, że większość klientów najczęściej używa wspomnianej opcji szybkich przycisków („uznania/obciążenia”), nieco ponad jedna trzecia z nich stosuje dodatkowe funkcje zawężające wyniki.

Warto sprawdzić: Najciekawsze nowości w aplikacjach bankowych

A jak jest w innych bankach?

Przy użyciu jakich fraz klienci mogą przeszukać dokonane przelewy w aplikacji mobilnej? Jak poinformowało nas biuro prasowe Pekao SA, w ich aplikacji mobilnej PeoPay jest dostępne wyszukiwanie w historii rachunku po tytule przelewu. Poza tym dostępne są też inne opcje wyszukiwania: według nazwy odbiorcy/nadawcy, kwoty, rachunku odbiorcy czy nadawcy.

– Klient może też skorzystać z filtrowania wyszukiwanych informacji poprzez: szybki wybór zdefiniowanego okresu, ustawienie okresu według daty, typu operacji, rodzaju wpływu (uznania/obciążenia), kwoty minimalnej i maksymalnej – wylicza bank. I dodaje, że klienci najczęściej korzystają z wyszukiwania po tytule przelewu, nazwie odbiorcy oraz kwocie. – Wraz z wprowadzeniem nowej wersji aplikacji zostanie udostępnione filtrowanie po jednej z kategorii analizy finansowej oraz, w przypadku zagregowanej historii, po konkretnym numerze rachunku – zdradza Pekao SA.

ING

W aplikacji Moje ING Mobile możliwe jest wyszukiwanie transakcji po tytule przelewu. Służy do tego wyszukiwarka testowa (livesearch). – W aplikacji mobilnej udostępniamy taki sam zakres filtrowania na historii transakcji jak w wersji przeglądarkowej Mojego ING – mówi Ewa Szerszeń z biura prasowego banku.

Dodaje, że w historii transakcji – zarówno w aplikacji mobilnej, jak i wersji przeglądarkowej Mojego ING – udostępniony jest bardzo szeroki zakres filtrów: od podstawowych (wyszukiwarka tekstowa, filtry daty i rachunku) po zaawansowane, które pozwalają zawęzić wyniki wyszukiwania aż do poziomu typu transakcji (np. uznania, obciążenia) czy jej rodzaju (np. przelewy przychodzące, transakcje kartą, bankomaty i wpłatomaty czy opłaty, prowizje i odsetki) lub ukryć określone operacje /transakcje (np. blokady na rachunku). Ale to nie wszystko. – Dla użytkowników, którzy skorzystali z usługi Dodaj konto z innego banku, jak filtr działa również przełącznik Tylko ING/Wszystkie banki, który pozwala w prosty sposób przejść z perspektywy historii zbiorczej rachunków w ING do perspektywy historii zbiorczej obejmującej również wszystkie dodane konta z innych banków – mówi Ewa Szerszeń. Także w aplikacji Banku Millennium klienci mogą wyszukiwać operację po tytule przelewu. – Oferujemy również wiele innych opcji pomagających szybko znaleźć szczegóły wybranej transakcji – zapewnia Agnieszka Kubajek z biura prasowego.

Warto sprawdzić: Tablet jako przenośny bank. To nie do końca działa

Millennium

W Millennium istnieje możliwość filtrowania operacji również po: zakresie dat, kwot oraz typie operacji (np. przelew ZUS, płatność kartą, przelewy zagraniczne, łącznie po 25 typach operacji). – W naszej aplikacji można otagować transakcje (np. #podróż) bądź dodać inną notatkę i wyszukać operację po wybranym zwrocie. Można również dodawać załączniki, np. zdjęcia paragonów, i wyszukiwać operacje z załącznikami lub bez. Wystarczy zapytać chatbota pisemnie lub głosowo o wybraną transakcję. W 2020 r. planujemy wzbogacić naszą ofertę o jeszcze bardziej elastyczne formy wyszukiwania – mówi przedstawicielka Banku Millennium.

Credit Agricole

Również w aplikacji mobilnej w Credit Agricole jest możliwość przeszukiwania historii transakcji po tytule przelewu. – Użytkownik może wpisać wyraz, po którym chce odnaleźć transakcję, a system sprawdzi, czy pasuje on do którejś transakcji, i jeśli taką/takie znajdzie, to je wyświetli w wynikach wyszukiwania – tłumaczy Michał Bończysty, manager zespołu rozwoju bankowości internetowej w banku Credit Agricole.

Dodaje, że szukać można nie tylko przez tytuł, ale również nazwę i adres nadawcy czy odbiorcy, i dzięki temu w łatwy sposób odszukać konkretne transakcje.

– Dodatkowe filtry historii umożliwiają zawężanie listy transakcji po takich parametrach, jak zakres dat (od–do), kwota (od–do), kategoria transakcji (przelew, płatność kartą) czy też typ transakcji, np. uznanie czy obciążenie – wylicza Michał Bończysty. Zapewnia, że klienci banku nie zgłaszają zapotrzebowania na zmiany w sposobie filtrowania historii.

Warto sprawdzić: Duże zmiany w logowaniu. Jak to wygląda w głównych bankach

Santander

W aplikacji mobilnej Santander Banku klienci też mogą odnaleźć transakcje po tytule. Ale nie tylko. Opcji jest więcej. Może to być status transakcji: wszystkie, zaplanowane, w trakcie, wykonane, niewykonane, anulowane, filtrować można także po kwocie, typie, dacie, rachunku odbiorcy.

Pani Katarzyna jest klientką PKO BP. Korzysta z aplikacji mobilnej IKO. Ostatnio chciała w niej odnaleźć jeden z przelewów po tytule. – Okazało się, że nie ma takiej możliwości – żali się kobieta.

Nawet zapytała o to bank. – Obecnie nie ma takiej opcji w IKO. Nie wykluczamy, że pojawi się w przyszłości. Może pani wyszukać transakcje po tytule w iPKO – doradził jej bank.

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej