Data przelewu, typ czy kwota – to tylko niektóre filtry do wyszukiwania w historii naszych transakcji. W niektórych bankach tych możliwości jest więcej, w innych mniej. Ale mają się pojawić nowe.
Pani Katarzyna jest klientką PKO BP. Korzysta z aplikacji mobilnej IKO. Ostatnio chciała w niej odnaleźć jeden z przelewów po tytule. – Okazało się, że nie ma takiej możliwości – żali się kobieta.
Nawet zapytała o to bank. – Obecnie nie ma takiej opcji w IKO. Nie wykluczamy, że pojawi się w przyszłości. Może pani wyszukać transakcje po tytule w iPKO – doradził jej bank.
Roman Grzyb z biura prasowego PKO BP przyznaje, że aktualnie w aplikacji IKO jeszcze nie ma opcji wyszukiwania w historii po tytule przelewu, ale bank planuje wprowadzenie możliwości wyszukiwania po frazach w 2020 roku.
– Obecnie dokonane przelewy można wyszukiwać za pomocą szybkich przycisków „uznania/obciążenia” na liście historii operacji, a dodatkowo można zawężać wyniki, ustalając zakres kwot lub dat oraz wybierając typ poszukiwanej transakcji – tłumaczy Roman Grzyb.
Przyznaje, że większość klientów najczęściej używa wspomnianej opcji szybkich przycisków („uznania/obciążenia”), nieco ponad jedna trzecia z nich stosuje dodatkowe funkcje zawężające wyniki.
Warto sprawdzić: Najciekawsze nowości w aplikacjach bankowych
A jak jest w innych bankach?
Przy użyciu jakich fraz klienci mogą przeszukać dokonane przelewy w aplikacji mobilnej? Jak poinformowało nas biuro prasowe Pekao SA, w ich aplikacji mobilnej PeoPay jest dostępne wyszukiwanie w historii rachunku po tytule przelewu. Poza tym dostępne są też inne opcje wyszukiwania: według nazwy odbiorcy/nadawcy, kwoty, rachunku odbiorcy czy nadawcy.
– Klient może też skorzystać z filtrowania wyszukiwanych informacji poprzez: szybki wybór zdefiniowanego okresu, ustawienie okresu według daty, typu operacji, rodzaju wpływu (uznania/obciążenia), kwoty minimalnej i maksymalnej – wylicza bank. I dodaje, że klienci najczęściej korzystają z wyszukiwania po tytule przelewu, nazwie odbiorcy oraz kwocie. – Wraz z wprowadzeniem nowej wersji aplikacji zostanie udostępnione filtrowanie po jednej z kategorii analizy finansowej oraz, w przypadku zagregowanej historii, po konkretnym numerze rachunku – zdradza Pekao SA.
ING
W aplikacji Moje ING Mobile możliwe jest wyszukiwanie transakcji po tytule przelewu. Służy do tego wyszukiwarka testowa (livesearch). – W aplikacji mobilnej udostępniamy taki sam zakres filtrowania na historii transakcji jak w wersji przeglądarkowej Mojego ING – mówi Ewa Szerszeń z biura prasowego banku.
Dodaje, że w historii transakcji – zarówno w aplikacji mobilnej, jak i wersji przeglądarkowej Mojego ING – udostępniony jest bardzo szeroki zakres filtrów: od podstawowych (wyszukiwarka tekstowa, filtry daty i rachunku) po zaawansowane, które pozwalają zawęzić wyniki wyszukiwania aż do poziomu typu transakcji (np. uznania, obciążenia) czy jej rodzaju (np. przelewy przychodzące, transakcje kartą, bankomaty i wpłatomaty czy opłaty, prowizje i odsetki) lub ukryć określone operacje /transakcje (np. blokady na rachunku). Ale to nie wszystko. – Dla użytkowników, którzy skorzystali z usługi Dodaj konto z innego banku, jak filtr działa również przełącznik Tylko ING/Wszystkie banki, który pozwala w prosty sposób przejść z perspektywy historii zbiorczej rachunków w ING do perspektywy historii zbiorczej obejmującej również wszystkie dodane konta z innych banków – mówi Ewa Szerszeń. Także w aplikacji Banku Millennium klienci mogą wyszukiwać operację po tytule przelewu. – Oferujemy również wiele innych opcji pomagających szybko znaleźć szczegóły wybranej transakcji – zapewnia Agnieszka Kubajek z biura prasowego.
Warto sprawdzić: Tablet jako przenośny bank. To nie do końca działa
Millennium
W Millennium istnieje możliwość filtrowania operacji również po: zakresie dat, kwot oraz typie operacji (np. przelew ZUS, płatność kartą, przelewy zagraniczne, łącznie po 25 typach operacji). – W naszej aplikacji można otagować transakcje (np. #podróż) bądź dodać inną notatkę i wyszukać operację po wybranym zwrocie. Można również dodawać załączniki, np. zdjęcia paragonów, i wyszukiwać operacje z załącznikami lub bez. Wystarczy zapytać chatbota pisemnie lub głosowo o wybraną transakcję. W 2020 r. planujemy wzbogacić naszą ofertę o jeszcze bardziej elastyczne formy wyszukiwania – mówi przedstawicielka Banku Millennium.
Credit Agricole
Również w aplikacji mobilnej w Credit Agricole jest możliwość przeszukiwania historii transakcji po tytule przelewu. – Użytkownik może wpisać wyraz, po którym chce odnaleźć transakcję, a system sprawdzi, czy pasuje on do którejś transakcji, i jeśli taką/takie znajdzie, to je wyświetli w wynikach wyszukiwania – tłumaczy Michał Bończysty, manager zespołu rozwoju bankowości internetowej w banku Credit Agricole.
Dodaje, że szukać można nie tylko przez tytuł, ale również nazwę i adres nadawcy czy odbiorcy, i dzięki temu w łatwy sposób odszukać konkretne transakcje.
– Dodatkowe filtry historii umożliwiają zawężanie listy transakcji po takich parametrach, jak zakres dat (od–do), kwota (od–do), kategoria transakcji (przelew, płatność kartą) czy też typ transakcji, np. uznanie czy obciążenie – wylicza Michał Bończysty. Zapewnia, że klienci banku nie zgłaszają zapotrzebowania na zmiany w sposobie filtrowania historii.
Warto sprawdzić: Duże zmiany w logowaniu. Jak to wygląda w głównych bankach
Santander
W aplikacji mobilnej Santander Banku klienci też mogą odnaleźć transakcje po tytule. Ale nie tylko. Opcji jest więcej. Może to być status transakcji: wszystkie, zaplanowane, w trakcie, wykonane, niewykonane, anulowane, filtrować można także po kwocie, typie, dacie, rachunku odbiorcy.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.