Najłatwiej na pełnowymiarową pracę zdalną przejść pracownikom biurowym i z branży IT, niemniej epidemia dotknęła wszystkie gałęzi gospodarki, dlatego wiele firm musi radzić sobie z nowym systemem zarządzania. Pomóc w tym mają liczne narzędzia, które koordynują pracę online.
Warto sprawdzić: Koronawirus zmienia terminy ważne dla firm
Narzędzia firmy Microsoft
Microsoft Teams to internetowa chmura zawierająca usługi niezbędne do skoordynowania pracy zespołowej. W jej skład wchodzą m.in. Microsoft Office oraz Skype. W odpowiedzi na kryzys związany z pandemią COVID-19 firma ogłosiła, iż platforma wraz z rozszerzonym pakietem jest bezpłatna dla nowych klientów na 6 miesięcy od 3 marca bieżącego roku. To dobra wiadomość zwłaszcza dla większych przedsiębiorstw, które dotychczas nie skorzystały z tego narzędzia komunikacji biznesowej.
Z kolei Microsoft Planner to oprogramowanie do zarządzania zadaniami w zespole. Aplikacja pozwala na graficzne rozdzielenie obowiązków między pracowników firmy. Planner porządkuje pracę w zespole poprzez planowanie zadań do zrobienia i odhaczanie ich, gdy zostały wykonane. Chętni mogą skorzystać z aplikacji, wykupując dostęp do pakietu Office 365 na rok.
Co na to Google?
Komunikator Hangouts Meet dedykowany klientom biznesowym pozwala na swobodne komunikowanie się poprzez spotkania wideo. Inaczej niż w przypadku Skype’a wystarczy skonfigurować spotkanie i udostępnić link uczestnikom telekonferencji. Członkowie zespołu oraz klienci nie muszą posiadać konta lub odpowiedniej wtyczki. Aplikacja jest łatwa w obsłudze, intuicyjna, a dodatkowo można w niej udostępniać ekran do prezentacji.