Księgowa z banku pomaga i mniejszym, i większym firmom

Adobe Stock

Rachunkom firmowym towarzyszą liczne usługi okołobankowe. Banki oferują nawet pomoc księgową lub prawniczą. Niektóre z nich utworzyły specjalne serwisy, które mają ułatwić zarządzanie firmowym budżetem.

Idea Bank stworzył specjalną ofertę obsługi księgowej we współpracy z Tax Care, Alior Bank udostępnia księgowość online na portalu zafirmowani.pl, ING Bank Śląski w serwisie ingksiegowosc.pl, a mBank ma serwis SuperKsięgowa. Nową platformę eMikroksięgowość wprowadził w marcu tego roku BGŻ BNP Paribas.

Konto z księgową

Idea Bank dba szczególnie o przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Dla nich przeznaczone jest konto Firma to Ja. Bank nie pobiera opłat za prowadzenie rachunku, przelewy krajowe, włącznie z tymi do urzędu skarbowego i ZUS oraz wypłaty z bankomatów. Bezpłatna może być również karta wydana do konta, jeżyli będzie się miesięcznie zawierało transakcje bezgotówkowe o łącznej wartości 400 zł. Wymóg ten nie jest więc bardzo restrykcyjny. Posiadacze konta automatycznie zyskują dostęp do Idea Cloud, – systemu transakcyjnego pomagającego zarządzać firmowymi finansami. Znajduje się w nim m.in. darmowy program do fakturowania, który daje możliwość budowania bazy klientów, wystawiania faktur i rachunków, wysyłania faktur e-mailem. Wygodna jest funkcja importu brakujących danych, np. adresu kontrahenta albo pełnej nazwy z bazy danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wystarczy podać NIP kontrahenta, a pola z danymi uzupełnią się automatycznie.
W chmurze działa także wirtualny sejf. Można w nim przechować dokumenty oraz wystawiać je bez względu na to czy to faktura VAT, proforma, korekta faktury czy dokumenty eksportowe. W systemie można wystawiać także deklaracje podatkowe i ZUS.

Większe przedsiębiorstwa korzystające z konta Idealna Firma mają takie same udogodnienia, ale konto będzie bezpłatne, jeżeli na co miesiąc będzie na nie wpływało co najmniej 1 tys. zł lub będzie się utrzymywało średniomiesięczne saldo wysokości 1,5 tys. zł. Mogą też liczyć na wsparcie księgowej Tax Care, która będzie wprowadzała do systemu wszystkie faktury, rozliczy PIT, VAT i deklaracje ZUS. To jednak już kosztuje.

Dla mniejszych…

Księgową pomoc on-line oferują też inne banki. Alior Bank oferuje bezpłatne usługi księgowe on-line mikro i małym firmom w serwisie zafirmowani.pl. Specjalna aplikacja pozwala na wystawianie faktur, przygotowanie deklaracji VAT-7 i PIT-5 oraz naliczanie i generowanie odpisów amortyzacyjnych . Wszystkie dokumenty generują się automatycznie. Na platformie można też znaleźć wiele materiałów eksperckim pomagających w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

W Deutsche Bank posiadacze konta dbNET Biznes w ramach Pakietu Przedsiębiorczego mają dostęp do portalu iFirma.pl i możliwość bezpłatnego korzystania z fakturowania, księgowości i monitoringu rozliczeń a dodatkowo telefonicznego wsparcia technicznego i księgowego. Usługi są bezpłatne przez pół roku. Później trzeba płacić za pakiet półroczny 37,5 zł lub 45 zł za miesiąc. Przez sześć miesięcy nie pobierał także opłat PKO BP za dostęp do platformy szybkafaktura.pl. To się jednak zmieniło. Teraz oferuje rabaty za abonamenty. Przy trzymiesięcznym jest to 5 proc., przy rocznym i dwuletnim 12 proc.

Małe firmy mogą też bezpłatnie korzystać z mKsięgowości w mBanku. W mKsięgowości Start, dzięki połączeniu modułu księgowego i konta, podatki i deklaracje wyliczają się automatycznie. Przedsiębiorcy, którzy nie są pewni poprawnego samodzielnego księgowania, mogą sobie jednak wykupić za 50 zł pakiet „Sprawdzanie księgowań”. Wszystko zweryfikuje wówczas profesjonalna księgowa. Natomiast firmy, które zatrudniają pracowników mogą za 35 zł od osoby, rozszerzyć usługi o naliczanie wynagrodzeń, zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników w ZUS, sporządzenie rozliczeń pracowników.

… i większych

Klienci mBanku mogą też skorzystać z usług księgowej, która będzie księgowała dokumenty oraz wyliczała i wysyłała deklaracje do US i ZUS. Wystarczy wykupić mKsięgowość Komfort. Wysyłanie 20 dokumentów w formie elektronicznej kosztuje 150 zł, w formie papierowej 200 zł. Za dodatkowe 35 zł księgowa podpowie też jakie dla firmy są najkorzystniejsze rozwiązania kosztowe. W mKsięgowości Premium załatwić można wszystko. Podstawowy abonament kosztuje 400 zł.

Bardzo podobnie jest w BGŻ BNP Paribas. Zresztą usługi księgowe dostarcza, podobnie jak w mBanku, firma cyberProductivity. Platforma eMikroksięgowość przeznaczona jest jednak nie tylko dla firm i rozliczających się na zasadach uproszczonych – jakby wskazywała na to nazwa, ale również dla rozliczających się na pełnej rachunkowości. Dostęp do niej przy samodzielnym księgowaniu jest bezpłatny. Korzystający z pomocy księgowej w pakiecie Standard płacą 100 zł a w pakiecie Comfort 150 zł. Za pełną księgowość płaci 450 zł miesięcznie. To taniej niż Tax Care, gdzie ceny zaczynają się od 499 zł.

O usługi nie tylko dla małych firm, ale również dla dużych pokusił się ING Bank Śląski tworząc bardzo bogatą w zakres usług platformę ING Księgowość. Uproszczona księgowość zintegrowana z bankowością internetową jest bezpłatna i działa podobnie jak u konkurentów. Większe spółki korzystające z pełnej księgowości mają do dyspozycji zespół specjalistów, m.in. księgowego z uprawnieniami Ministerstwa Finansów oraz specjalistę kadrowo-płacowego. Mogą się z nimi kontaktować się z telefonicznie lub przez komunikator w serwisie ING KsięgowośćOnLine. Serwis jest wyposażony, podobnie jak w Alior Banku, komentarzami ekspertów. Abonamenty na usługi standardowe zaczynają się od 450 zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bankowe komputery nie wszystko rozumieją

Były klient może mieć kłopot ze sprawnym powrotem do dawnego banku. Systemy komputerowe pamiętają ...

Mobilne bankowanie tylko z polskim numerem?

Z zagranicznym numerem telefonu nie zawsze da się korzystać z mobilnej aplikacji polskich banków. ...

Kompleksowa oferta dla startujących w biznesie

Tanie konto, finansowanie od samego początku, e-księgowość i inne usługi dla nowo powstałych firm ...