Metod na zgłaszanie szkody komunikacyjnej przy użyciu smartfona jest wiele. Ubezpieczyciele stosują różne rozwiązania technologiczne pozwalające osiągnąć jeden wspólny cel – samodzielną wycenę uszkodzeń przez klienta, bez pomocy agenta i biura obsługi. Proste, przejrzyste i funkcjonalne narzędzia mają oszczędzić czas klienta i pozwolić mu na pełną kontrolę nad procesem likwidacji szkody.
Warto sprawdzić: Dziura w drodze – jak dochodzić odszkodowania
– W Avivie klient wypełnia kilka informacji o zdarzeniu i dzięki systemowi automatycznie i w czasie rzeczywistym wyliczana jest należna kwota odszkodowania. Wypłata odszkodowania to bardzo istotny moment doświadczenia klienta – jego sprawna realizacja jest kluczowa w budowaniu długotrwałej relacji i wiarygodności ubezpieczyciela – mówi Krzysztof Biernacki, dyrektor ds. cyfryzacji w Avivie.
– Platforma rejestracji i likwidacji szkód online została zbudowana wokół konta klienta online MojaAviva i w pełni z nim zintegrowana, dzięki czemu klient nie musi korzystać z osobnej aplikacji czy osobnego konta. MojaAviva jest miejscem centralizującym cyfrową relację klienta z Avivą, w którym obsługuje on swoje polisy, inwestycje i produkty emerytalne. Proces zgłoszenia i wypłaty należnego odszkodowania z tytułu ubezpieczenia musi być zrozumiały dla klienta, szybki i dostępny 24/7, aby klienci chcieli z niego korzystać – podkreśla Krzysztof Biernacki.
– Nowe formularze rejestracji i automatycznej likwidacji szkód AC dostępne są dla klientów Avivy od stycznia. Procesy są stale rozwijane i jeszcze w tym roku klienci otrzymają możliwość automatycznej likwidacji szkód NW oraz szkód z ubezpieczeń szkolnych – dodaje dyrektor w Avivie.