Reklama
Rozwiń
Reklama

Spokój i czas dają zyski inwestorom pasywnym

Mamy trochę kapitału, który chcemy zainwestować na giełdzie, najlepiej w sposób mocno zdywersyfikowany. Nie mamy jednak ochoty doktoryzować się ze strategii rynkowych, śledzić informacji o spółkach, czytać raportów i prognozować trendów. Jest na to bardzo prosty sposób: pasywne inwestowanie w ETF-y, czyli fundusze inwestycyjne notowane na giełdzie, które mają za zadanie jak najdokładniej odwzorować jakiś indeks.

Publikacja: 24.08.2021 17:38

Spokój i czas dają zyski inwestorom pasywnym

Foto: Fotorzepa/Andrzej Bogacz

W materiale otwarcia przyglądamy się możliwościom, jakie dają ETF-y. Sprawdzamy, które są dostępne dla polskich inwestorów i ile dały zarobić w ostatnim czasie. Na rodzimym rynku oferta jest uboga. Ale już globalnie wybór jest naprawdę gigantyczny. Na świecie mamy ponad 2,5 tys. różnych ETF-ów. Jedne podążają za najważniejszymi indeksami giełdowymi, inne odzwierciedlają rynki obligacji czy to skarbowych, czy korporacyjnych. Są też takie, które reprezentują konkretne branże czy sektory gospodarki, surowce, towary, a nawet kryptowaluty. Do wyboru do koloru. Jeśli chcemy więc, by nasze pieniądze w spokoju zarabiały na określonej ekspozycji, to ETF-y są naprawdę wygodną alternatywą.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Komentarz
Jędrzej Bielecki: Największa porażka Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Komentarz
Drogo, drożej... surowce
Komentarz
Polisa coraz częściej szyta na miarę
Komentarz
Rynek długu rozdaje karty
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Komentarz
Potencjał niewidoczny na papierze
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama