Polisa coraz częściej szyta na miarę

Usługi finansowe każdego rodzaju coraz bardziej się personalizują. Technologiczny postęp pozwala gromadzić każdego roku więcej i więcej danych na temat klientów i precyzyjnie dostosowywać ofertę do ich potrzeb.

Publikacja: 18.11.2021 13:09

Polisa coraz częściej szyta  na miarę

Foto: Fotorzepa, Andrzej Bogacz

Oczywiście działa to też w drugą stronę: dostawcy usług mogą dzięki tej wiedzy lepiej zarządzać swoim biznesem. Trend ten widoczny jest także w ubezpieczeniach. Z miesiąca na miesiąc oferta polis jest bardziej dopasowana do danego klienta. Towarzystwa z kolei, wiedząc o ubezpieczonych coraz więcej, mogą precyzyjnie szacować ryzyko i odpowiednio je rozkładać.

Trzeba przyznać, że nam, dziennikarzom, nie ułatwia to pracy. Jak bowiem sensownie porównać oferty ubezpieczycieli, skoro ilu klientów, tyle różnych wariantów do wyboru? Wykonaliśmy jednak dla państwa tę dosyć mrówczą robotę. Przejrzeliśmy dokładnie oferty towarzystw. Przebrnęliśmy przez pisane gęstym drukiem Ogólne Warunki Ubezpieczenia każdego z nich. Wreszcie porównaliśmy też ceny dla kilku określonych wariantów klientów. Szybko doszliśmy do wniosku, że ten ostatni parametr nie ma już dziś takiego znaczenia i to główna konkluzja płynąca z naszego zestawiania: cena nie jest najważniejsza. Dlatego jej waga w algorytmie oceniającym pozycję towarzystwa jest adekwatnie niższa w stosunku do punktów przyznawanych za zakres ubezpieczenia AC i pakietów dodatkowych.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Komentarz
Drogo, drożej... surowce
Komentarz
Rynek długu rozdaje karty
Komentarz
Potencjał niewidoczny na papierze
Komentarz
Finansowe kombajny w kieszeni
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Komentarz
Nastały czasy dla ostrożnych