- Może do nich dojść w momentach, w których następuje szczególne duże natężenie liczby transakcji. Bank powiadomienia wysyła niezwłocznie po transakcji, w ramach możliwości swojej infrastruktury informatycznej – podaje biuro prasowe Pekao SA.
Pan Piotr klient jednego z banków kilka dni temu robił zakupy. Po każdej transakcji otrzymywał - zawsze szybko powiadomienie na telefon o ruchu na koncie. Tym razem przyszło po kilku godzinach. - Czemu powiadomienia push przychodzą z dużym opóźnieniem, a nie zaraz po transakcji? –zastanawiał się.
Czytaj więcej
Po fali oszustw cyberprzestępców, którzy podają się za banki, te wprowadzają dodatkowe zabezpieczenie by lepiej chronić pieniądze klientów
Skontaktował się nawet w tej sprawie z bankiem. W odpowiedzi usłyszał, że „bank nie widzi utrudnień w wysyłce powiadomień push z aplikacji”. - Ale ja dostałem po czasie. Co może być tego przyczyną?- pyta mężczyzna.
Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska mówi, że w jej banku powiadomienia przychodzą od razu. - W trybie 24 godziny przez siedem dni w tygodniu monitorujemy ten proces i w razie ewentualnych problemów reagujemy natychmiastowo – zapewnia Ewa Krawczyk.