Klient jednego z banków miał ostatnio dziwną sytuację w aplikacji na telefonie.
– Po dodaniu nowego odbiorcy wyświetliła mi się kwota niemal 50 zł i polecenie zatwierdzenia płatności. Odrzuciłem ją, dziwiąc się, że bank pobiera taką opłatę za zatwierdzenie nowego odbiorcy. Tym razem wykazałem się czujnością, ale przyznam, że w pierwszej chwili zgłupiałem – opowiada. I się zastanawia: Co to może być, czy banki faktycznie pobierają opłaty za taką operację, czy też może to być próba oszustwa?
Czytaj więcej
Pan Mateusz po finansowej katastrofie oszukanego brata zastanawia się, czy banki powinny blokować udzielanie kredytów w bankowości mobilnej.
Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA, mówi, że ten bank nie spotkał się z tego typu sytuacją. – Niemniej w każdej sytuacji, w której klient ma jakiekolwiek wątpliwości odnośnie funkcjonowania któregokolwiek ze zdalnych dostępów do swoich usług bankowych, proponujemy kontakt z nami w celu ich wyjaśnienia – radzi.
Emilia Kasperczak z mBanku wyjaśnia, że w aplikacji mobilnej nie ma możliwości dodania nowego odbiorcy.