Reklama
Rozwiń
Reklama

Opłata za dodanie nowego odbiorcy? To może być próba oszustwa

Zmiana bankowych ustawień w aplikacji mobilnej, a zaraz potem żądanie opłaty? To może być próba oszustwa – ostrzegają banki. I radzą, by uważać.

Publikacja: 17.01.2022 13:48

Opłata za dodanie nowego odbiorcy? To może być próba oszustwa

Foto: Adobe Stock

Klient jednego z banków miał ostatnio dziwną sytuację w aplikacji na telefonie.

– Po dodaniu nowego odbiorcy wyświetliła mi się kwota niemal 50 zł i polecenie zatwierdzenia płatności. Odrzuciłem ją, dziwiąc się, że bank pobiera taką opłatę za zatwierdzenie nowego odbiorcy. Tym razem wykazałem się czujnością, ale przyznam, że w pierwszej chwili zgłupiałem – opowiada. I się zastanawia: Co to może być, czy banki faktycznie pobierają opłaty za taką operację, czy też może to być próba oszustwa?

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Konta Bankowe
Awaria BLIKa. Wicepremier informuje o możliwym ataku hakerskim
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Konta Bankowe
Najlepsze konta oszczędnościowe. Nawet 8 proc. w skali roku
Konta Bankowe
Banki kuszą promocjami na lokaty
Konta Bankowe
Dane w banku muszą być aktualne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Konta Bankowe
Nawet za granicą odblokujesz konto
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama