Reklama

Zmora polskiego biznesu. Niewielu klientów płaci na czas

23 proc. firm w Polsce nie ma problemu z klientami płacącymi po terminie. Tylko co piąty klient płaci na czas

Publikacja: 04.07.2022 13:15

Zmora polskiego biznesu. Niewielu klientów płaci na czas

Foto: Adobe Stock

Galopująca inflacja i rosnące stopy procentowe odpowiadają za to, że jedna z głównych bolączek polskiej gospodarki – opóźnione płatności – niestety ma się bardzo dobrze. Jak wynika z raportu Intrum ”European Payment Report 2022”,  klienci płacący po terminie są problemem już dla 77 proc. biznesów w naszym kraju. 

Od zeszłego roku zauważalnie wydłużył się okres między terminami płatności oferowanymi przez firmy, a czasem, w którym klienci faktycznie dokonują płatności – najbardziej w sektorze B2B. Powiększająca się luka płatnicza jest realnym zagrożeniem dla zrównoważonego rozwoju 53 proc. przedsiębiorstw w Polsce. 

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Księgowość
Nie tylko faktura dokumentuje poniesienie kosztu
Księgowość
Pułapka dla prowadzących działalność nierejestrowaną. Uwaga na limity przychodu
Księgowość
Faktura uproszczona. To trzeba wiedzieć przed wystawieniem
Księgowość
Składki ZUS w 2024 roku o ponad 12 proc. w górę
Księgowość
Mniej przedsiębiorców skorzysta ze statusu małego podatnika w 2024 roku
Reklama
Reklama