Reklama

Zmora polskiego biznesu. Niewielu klientów płaci na czas

23 proc. firm w Polsce nie ma problemu z klientami płacącymi po terminie. Tylko co piąty klient płaci na czas

Publikacja: 04.07.2022 13:15

Zmora polskiego biznesu. Niewielu klientów płaci na czas

Foto: Adobe Stock

Galopująca inflacja i rosnące stopy procentowe odpowiadają za to, że jedna z głównych bolączek polskiej gospodarki – opóźnione płatności – niestety ma się bardzo dobrze. Jak wynika z raportu Intrum ”European Payment Report 2022”,  klienci płacący po terminie są problemem już dla 77 proc. biznesów w naszym kraju. 

Od zeszłego roku zauważalnie wydłużył się okres między terminami płatności oferowanymi przez firmy, a czasem, w którym klienci faktycznie dokonują płatności – najbardziej w sektorze B2B. Powiększająca się luka płatnicza jest realnym zagrożeniem dla zrównoważonego rozwoju 53 proc. przedsiębiorstw w Polsce. 

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Księgowość
Nie tylko faktura dokumentuje poniesienie kosztu
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Księgowość
Pułapka dla prowadzących działalność nierejestrowaną. Uwaga na limity przychodu
Księgowość
Faktura uproszczona. To trzeba wiedzieć przed wystawieniem
Księgowość
Składki ZUS w 2024 roku o ponad 12 proc. w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Księgowość
Mniej przedsiębiorców skorzysta ze statusu małego podatnika w 2024 roku
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama