Zwrócą prowizję, gdy bankomat zepsuty

Adobe Stock

W niektórych przypadkach banki mogą zwrócić nam pobraną opłatę za wypłaty gotówki w obcych urządzeniach.

Tak jest, gdy jego własne bankomaty są uszkodzone. Ale trzeba złożyć reklamację w tej sprawie.

– Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, dbając o ich wygodę. Jeśli zatem klient w sytuacji niedostępności naszego bankomatu wypłaci środki z obcego, to oczywiście po zgłoszeniu nam tego faktu zazwyczaj uznajemy reklamację i zwracamy prowizję – zapewnia Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska.

Warto sprawdzić: „Idiotyczne” limity techniczne bankomatów i wpłatomatów

Pan Michał ze Śląska jest klientem ING Banku Śląskiego. Ostatnio potrzebował wypłacić gotówkę.

Objechałem sześć bankomatów w swojej okolicy i nigdzie nie mogłem pobrać pieniędzy, bo urządzenia były zwyczajnie uszkodzone – opowiada.

Zauważa, że bank reklamuje się hasłem „są rzeczy ważne, ważniejsze i takie, na których nie warto oszczędzać”, a sam oszczędza… na naprawie bankomatów.

Czy w takiej sytuacji mogę pobrać gotówkę w obcym urządzeniu, a bank nie naliczy mi za to prowizji? – pyta pan Michał.

Wygląda na to, że tak może być.

– Każde zgłoszenie klienta dotyczące pobrania opłaty z tytułu nieczynnego urządzenia rozpatrywane jest w momencie zgłoszenia decyzją pozytywną – zapewnia Magdalena Ostrowska, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

Warto sprawdzić: Gdy dostaniesz podartą stówkę z bankomatu

A jak do tego podchodzą inne banki?

– W przypadku awarii naszego bankomatu klient oczywiście może złożyć reklamację i ubiegać się o zwrot prowizji za wypłatę z innego bankomatu. Reklamacje są rozpatrywane indywidualnie – poinformowało nas Biuro Komunikacji Korporacyjnej Pekao SA.

Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP przyznaje, że takie sytuacje zdarzają się stosunkowo rzadko.

– Każda tego typu sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Klient może otrzymać wówczas zwrot poniesionych opłat – podkreśla Piotr Wardziak.

Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska przyznaje, że zdarza się, że bankomat nie działa, wówczas bank zawsze stara się naprawić problem jak najszybciej.

– Jeśli bankomat jest niedostępny, klient może wypłacić lub wpłacić pieniądze w oddziale, bez prowizji – radzi przedstawicielka Santandera.

Podkreśla, że bank wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, dbając o ich wygodę, więc jeśli klient w sytuacji niedostępności bankomatu wypłaci środki z obcego, to oczywiście po zgłoszeniu tego faktu zazwyczaj bank uznaje reklamację i zwraca prowizję.

Warto sprawdzić: Pieniędzy z wpłatomatu nie ma na koncie. Co robić?

Dariusz Błaszczyk, lider w Biurze Rzecznika Klienta Credit Agricole, mówi, że każdą sprawę bank rozpatruje indywidualnie. – Uwzględniamy także okoliczności przedstawione przez klientów, w tym np. niedziałający bankomat.

– Klient może od razu złożyć reklamację w placówce, którą doradca może na miejscu rozpatrzyć i podjąć decyzję o zwrocie opłaty. Taka reklamacja może też zostać przekazana do rozpatrzenia w centrali banku – tłumaczy Dariusz Błaszczak.

Przypomina, że w przypadku niedziałającego bankomatu można także wypłacić pieniądze w placówce banku, ale jeśli pakiet konta nie pozwala na bezprowizyjną wypłatę, to doradca może podjąć decyzję o zwrocie tej opłaty. Credit Agricole nie ma swoich bankomatów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Na historię spłaty kredytu każą czekać tygodniami

Od ręki do kilku dni trzeba standardowo czekać w banku na wydanie historii spłat ...

Najlepsze konta oszczędnościowe – jak je znaleźć?

Pierwszą myślą jak przychodzi nam, gdy chcemy dobrze ulokować oszczędności są lokaty. Obecnie jednak, ...

Limit karty kredytowej można przekroczyć nieświadomie

Nie wszystkie płatności dokonywane kartą natychmiast obciążają rachunek. Taka sytuacji może zdarzyć też się ...