Jak na dobre zablokować reklamy SMS z banku

Jeśli nie chcemy dostawać SMS-ów z reklamami z banku, da się je zablokować.
Jeśli nie chcemy dostawać SMS-ów z reklamami z banku, da się je zablokować.
Adobe Stock

Nie tylko przez maile czy rozmowy telefoniczne banki reklamują swoje produkty. Wykorzystują też do tego wiadomości tekstowe na telefony. Jeśli nie chcemy ich dostawać, da się to zablokować.

– Zgodę można włączyć i wycofać samodzielnie w bankowości internetowej, na infolinii i w oddziałach – mówi Aleksandra Kujawska, odpowiedzialna za komunikację masową z klientami w Santander Bank Polska.

– Czy i jak mogę zablokować smsy, które bank do mnie wysyła z reklamami, a których nie chcę?

Klientem tego banku jest pan Szymon. On regularnie dostaje reklamy SMS-em czy w wiadomości Push. – Czy i jak mogę zablokować smsy, które bank do mnie wysyła z reklamami, a których nie chcę? Mogę to zrobić elektronicznie? – dopytuje mężczyzna.
Dostał odpowiedź z banku. – W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę na kontakt telefoniczny w celu marketingowym. Zaloguj się do Santander internet, wejdź w zakładkę „ustawienia”, a z menu po lewej stronie wybierz „Zgody na kontakt”. Zaznacz odpowiednią opcję, po czym kliknij „zatwierdź” – doradzili mu bankowcy z Santandera.

Warto sprawdzić: Nocna pobudka, czyli SMS z banku

  • Santander

Aleksandra Kujawska, odpowiedzialna za komunikację masową z klientami w Santander Bank Polska przyznaje, że bank wysyła zarówno SMS-y jak i wiadomości Push.  W ostatnich trzech miesiącach wysłał do klientów średnio po trzy wiadomości (SMS   i Push).

– Klienci otrzymuję je z treścią marketingową, pod warunkiem, ze mają wyrażoną zgodę na kontakt marketingowy droga elektroniczną. W wiadomościach marketingowych najczęściej piszemy o dopasowanych do klienta produktach i usługach – zapewnia Aleksandra Kujawska.

  • Credit Agricole

Magdalena Duszeńko, analityk Data Mining w Credit Agricole zapewnia, że bank szanuje i respektuje wolę klienta. – Abyśmy mogli kontaktować się z nim i np. oferować swoje produkty przez SMS czy Push klient wcześniej musi wyrazić na to zgodę – twierdzi Magdalena Duszeńko.

Podkreśla, że posiadacz rachunku może potem zmienić decyzję i w dowolnym momencie daną zgodę wycofać, np. zrezygnować z wiadomość SMS. – Może to zrobić sam w CA24 eBank, może wysłać nam wiadomość poprzez eBank, odwiedzić dowolną naszą placówkę bankową lub zadzwonić na infolinię – wyjaśnia przedstawicielka Credit Agricole.

  • ING

Jak mówi Mirella Gmur, z ING Banku Śląskiego mówi, że bank wierzy, że spersonalizowana komunikacja pomaga być klientom o krok do przodu.

– Komunikację realizujemy poprzez szereg dostępnych kanałów, między innymi za pomocą powiadomień Push oraz SMSy. Za ich pomocą wysyłamy głównie komunikaty operacyjne i informacyjne, dzięki którym nasi klienci mogę skupić się na tym co dla nich ważne i robić swoje – informuje Mirella Gmur.

Warto sprawdzić: SMS nie dotarł? Zmień autoryzację w banku

Zapewnia, że klienci ING Banku Śląskiego mogą w każdej chwili wyłączyć otrzymywanie komunikatów marketingowych w tych kanałach. Mogą to zrobić w oddziale, na infolinii lub w bankowości internetowej i mobilnej Moje ING (sekcja „Moje dane”, podsekcja: „Zgody i oświadczenia”) poprzez wycofanie zgody na marketing elektroniczny.

– Wyłączając zgodę na marketing elektroniczny, klient przestanie otrzymywać oferty o charakterze marketingowym nie tylko poprzez Push, ale również poprzez bankowość internetową i mobilną, e-mail oraz bankomaty czy wpłatomaty – wyjaśnia Mirella Gmur.

  • PKO BP

Roman Grzyb, z biura prasowego PKO BP mówi, że w jego banku tego typu wiadomości są wysyłane tylko do klientów, którzy wyrazili zgodę na taką formę komunikacji.

– Nie pojawiają się regularnie – zależnie od prowadzonych akcji marketingowych i zmian w ofercie banku. Klienci mogą w każdej chwili cofnąć zgody marketingowe (np. w serwisie iPKO) – nie będą wówczas otrzymywać takich komunikatów -dodaje Roman Grzyb.

  • mBank

Również mBank wysyła do klientów wiadomości SMS oraz Push w aplikacji mobilnej. – Dotyczą one wielu tematów – informacji o posiadanych produktach, regulaminach, cennikach, promocjach w banku ale też są to ostrzeżenia bezpieczeństwa czy powiadomienia o zdarzeniach na koncie (np. zawiadomienie o nadejściu przelewu) -wylicza Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego mBanku.

Warto sprawdzić: Uważaj na płatności SMS. Mogą stać się pułapką

Przyznaje, że ich h liczba jest zróżnicowana i zależy od tego, jakie produkty i jaką relację z bankiem ma klient. – Może on zrezygnować z otrzymywania wiadomości o charakterze marketingowym. Wystarczy usunąć zgodę na marketing. Można to zrobić samodzielnie w serwisie transakcyjnym lub za pośrednictwem mLinii- wyjaśnia Kinga Wojciechowska-Rulka.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gdzie szukać najlepszych lokat na 1, 3, 6, 12 i 24 msc.

Co tydzień analizujemy rynek lokat bankowych i tworzymy ranking najwyżej oprocentowanych depozytów zakładanych na ...

To ja, wasz klient. W masce nic nie załatwimy w banku

Choć w miejscach publicznych mamy obowiązek chodzić w maskach zasłaniających usta i nos, to ...

Polacy niechętnie zmieniają banki. Wieloletni, aktywni klienci mogą liczyć na promocje, korzystniejsze oprocentowanie lokat i kredytów

Te banki dbają o wiernych klientów, a nie tylko nowych

Banki skupiają się na kuszeniu nowego klienta, ale i dla tego wiernego mają atrakcyjną ...