Nie tylko przez maile czy rozmowy telefoniczne banki reklamują swoje produkty. Wykorzystują też do tego wiadomości tekstowe na telefony. Jeśli nie chcemy ich dostawać, da się to zablokować.
– Zgodę można włączyć i wycofać samodzielnie w bankowości internetowej, na infolinii i w oddziałach – mówi Aleksandra Kujawska, odpowiedzialna za komunikację masową z klientami w Santander Bank Polska.
– Czy i jak mogę zablokować smsy, które bank do mnie wysyła z reklamami, a których nie chcę?
Klientem tego banku jest pan Szymon. On regularnie dostaje reklamy SMS-em czy w wiadomości Push. – Czy i jak mogę zablokować smsy, które bank do mnie wysyła z reklamami, a których nie chcę? Mogę to zrobić elektronicznie? – dopytuje mężczyzna.
Dostał odpowiedź z banku. – W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę na kontakt telefoniczny w celu marketingowym. Zaloguj się do Santander internet, wejdź w zakładkę „ustawienia”, a z menu po lewej stronie wybierz „Zgody na kontakt”. Zaznacz odpowiednią opcję, po czym kliknij „zatwierdź” – doradzili mu bankowcy z Santandera.
Warto sprawdzić: Nocna pobudka, czyli SMS z banku
Santander
Aleksandra Kujawska, odpowiedzialna za komunikację masową z klientami w Santander Bank Polska przyznaje, że bank wysyła zarówno SMS-y jak i wiadomości Push. W ostatnich trzech miesiącach wysłał do klientów średnio po trzy wiadomości (SMS i Push).
– Klienci otrzymuję je z treścią marketingową, pod warunkiem, ze mają wyrażoną zgodę na kontakt marketingowy droga elektroniczną. W wiadomościach marketingowych najczęściej piszemy o dopasowanych do klienta produktach i usługach – zapewnia Aleksandra Kujawska.
Credit Agricole
Magdalena Duszeńko, analityk Data Mining w Credit Agricole zapewnia, że bank szanuje i respektuje wolę klienta. – Abyśmy mogli kontaktować się z nim i np. oferować swoje produkty przez SMS czy Push klient wcześniej musi wyrazić na to zgodę – twierdzi Magdalena Duszeńko.
Podkreśla, że posiadacz rachunku może potem zmienić decyzję i w dowolnym momencie daną zgodę wycofać, np. zrezygnować z wiadomość SMS. – Może to zrobić sam w CA24 eBank, może wysłać nam wiadomość poprzez eBank, odwiedzić dowolną naszą placówkę bankową lub zadzwonić na infolinię – wyjaśnia przedstawicielka Credit Agricole.
ING
Jak mówi Mirella Gmur, z ING Banku Śląskiego mówi, że bank wierzy, że spersonalizowana komunikacja pomaga być klientom o krok do przodu.
– Komunikację realizujemy poprzez szereg dostępnych kanałów, między innymi za pomocą powiadomień Push oraz SMSy. Za ich pomocą wysyłamy głównie komunikaty operacyjne i informacyjne, dzięki którym nasi klienci mogę skupić się na tym co dla nich ważne i robić swoje – informuje Mirella Gmur.
Warto sprawdzić: SMS nie dotarł? Zmień autoryzację w banku
Zapewnia, że klienci ING Banku Śląskiego mogą w każdej chwili wyłączyć otrzymywanie komunikatów marketingowych w tych kanałach. Mogą to zrobić w oddziale, na infolinii lub w bankowości internetowej i mobilnej Moje ING (sekcja „Moje dane”, podsekcja: „Zgody i oświadczenia”) poprzez wycofanie zgody na marketing elektroniczny.
– Wyłączając zgodę na marketing elektroniczny, klient przestanie otrzymywać oferty o charakterze marketingowym nie tylko poprzez Push, ale również poprzez bankowość internetową i mobilną, e-mail oraz bankomaty czy wpłatomaty – wyjaśnia Mirella Gmur.
PKO BP
Roman Grzyb, z biura prasowego PKO BP mówi, że w jego banku tego typu wiadomości są wysyłane tylko do klientów, którzy wyrazili zgodę na taką formę komunikacji.
– Nie pojawiają się regularnie – zależnie od prowadzonych akcji marketingowych i zmian w ofercie banku. Klienci mogą w każdej chwili cofnąć zgody marketingowe (np. w serwisie iPKO) – nie będą wówczas otrzymywać takich komunikatów -dodaje Roman Grzyb.
mBank
Również mBank wysyła do klientów wiadomości SMS oraz Push w aplikacji mobilnej. – Dotyczą one wielu tematów – informacji o posiadanych produktach, regulaminach, cennikach, promocjach w banku ale też są to ostrzeżenia bezpieczeństwa czy powiadomienia o zdarzeniach na koncie (np. zawiadomienie o nadejściu przelewu) -wylicza Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego mBanku.
Warto sprawdzić: Uważaj na płatności SMS. Mogą stać się pułapką
Przyznaje, że ich h liczba jest zróżnicowana i zależy od tego, jakie produkty i jaką relację z bankiem ma klient. – Może on zrezygnować z otrzymywania wiadomości o charakterze marketingowym. Wystarczy usunąć zgodę na marketing. Można to zrobić samodzielnie w serwisie transakcyjnym lub za pośrednictwem mLinii- wyjaśnia Kinga Wojciechowska-Rulka.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.