Problemy z przelewami po wymianie smartfona

Pan Zbigniew wymienił smartfona na iPhone’a i pojawił się problem z aplikacją mobilną banku.
Pan Zbigniew wymienił smartfona na iPhone’a i pojawił się problem z aplikacją mobilną banku.
Adobe Stock

Zmiana smartfona przy pozostawieniu tego samego numeru telefonu, może spowodować problemy z niektórymi usługami w aplikacjach bankowych. Ale bankowcy twierdzą, że takie sytuacje nie powinny się zdarzać.

– Większy wpływ może mieć wersja naszej aplikacji z której korzysta klient oraz ustawienia w samej aplikacji, a także wersja PeoPay, z której korzysta wysyłający przelew na numer telefonu –uważa Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA.

PKO BP – IKO

Pan Zbigniew jest klientem PKO BP. Przez wiele lat korzystał z aplikacji banku na swoim smartfonie. Ostatnio wymienił go na iPhone’a i pojawił się problem.

– Nie mogłem zarejestrować numeru telefonu do odbierania przelewów na telefon. Miałem taką usługę kilka lat temu. Później z niej zrezygnowałem, a gdy zmieniłem urządzenie ponownie próbowałem zarejestrować swój numer i okazało się, że nie mam takiej opcji w bankowej aplikacji. Dlaczego? – zastanawia się czytelnik.

W banku dowiedział się, że „opcję rejestracji numeru powinien znaleźć w ustawieniach w sekcji płatności.

Warto sprawdzić: Odziedziczyłeś numer? Może być problem w bankowości mobilnej

Jak mówi Piotr Wardziak z biura prasowego banku sama zmiana aparatu telefonicznego nie powinna mieć znaczenia.

Kluczowy jest numer telefonu i jeśli on się nie zmienia, to funkcja powinna działać bez przeszkód. Przy zmianie aparatu na nowy należy na starym aparacie wyrejestrować aplikację IKO, przełożyć kartę SIM do nowego urządzenia, i na nim ponownie aktywować aplikację IKO – tłumaczy bankowiec.

Przelewy na telefon PKO Bank Polski oferuje od początku działania aplikacji IKO, tj. od roku 2013. Wcześniej – już od 2003 roku – były one dostępne także w serwisie transakcyjnym Inteligo (pod nazwą SMS Money).

Pekao SA – PeoPay

Także Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA mówi, że „jeśli klient nie dokonywał zmian w ustawieniach PeoPay, to w ramach bankowości mobilnej PeoPay nadal może odbierać przelewy na numer telefonu, ale tylko od innych użytkowników PeoPay i pod warunkiem, że w innym banku nie ma powiązanego swojego numeru telefonu z rachunkiem”.

– Aby odbierać przelewy na numer telefonu BLIK w Pekao niezbędne jest ustawienie rachunku Pekao z numerem telefonu w aplikacji PeoPay (Menu Więcej/Metody płatności/BLIK/Przelew na telefon) – wyjaśnia Paweł Jurek.

Warto sprawdzić: Po co bank „potrzebuje” dostępu do kontaktów w telefonie

Przelew na numer telefonu BLIK jest w ofercie Banku Pekao S.A. od grudnia 2019 roku i cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów, podobnie jak inne transakcje BLIK.

ING Bank Śląski

Magdalena Klejment, starszy menedżer ds. komunikacji w ING Banku Śląskim także zapewni, że w przypadku tego banku, zmiana telefonu (urządzenia) nie powinna mieć wpływu na możliwość odbierania przelewów na telefon BLIK.

– Rezygnacja z tej funkcji jest możliwa w naszej bankowości internetowej ING (poprzez działanie klienta) lub w przypadku zarejestrowania tego samego numeru telefonu w innym banku. Usługa oferowana jest od 2015 roku, a rozwiązanie cieszy się co raz większą popularnością. Umożliwia szybkie i łatwe przelewy między np. znajomymi, bez konieczności podawania numeru rachunku bankowego – mówi Magdalena Klejment.

Credit Agricole

Jak tłumaczy Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej w Credit Agricole, w którym przelewy na telefon są dostępne marca 2019, a tylko w tym roku i klienci wykonali blisko 800 tys. takich przelewów, zmiana telefonu nie powinna mieć wpływu na wykonywanie przelewów na telefon BLIK – ani otrzymywanie ani wykonywanie.

– Numery rachunków, na które przelewamy pieniądze są przypisane do numeru telefonu w bazie BLIK, nie są one przypisane do urządzeń. Zarządzanie tą usługą odbywa się za pośrednictwem aplikacji mobilnej, którą trzeba po prostu aktywować na nowym urządzeniu – podkreśla bankowiec.

Warto sprawdzić: Jak działa Autopay w aplikacjach mobilnych banków

Santander

Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska zapewnia, że zmiana aparatu nie ma wpływu na działanie przelewów na telefon BLIK. Przelewy na telefon w tym banku dostępne są już od pięciu lat.

Pan Zbigniew poradził sobie z problemem sam. – Przełożyłem kartę SIM n i ponownie zainstalowałem IKO na starym smartfonie , gdzie taka opcja jest otwarcie widoczna i czytelna. Oczywiście przyjąłem to zaznaczenie i po chwili zainstalowałem ponownie IKO na iPhone’a z już zarejestrowanym numerem telefonu. Potem odinstalowałem poprzednią IKO. No niestety. Inaczej się nie dało – tłumaczy czytelnik.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przepraszamy, nieczynne. Przerwa techniczna

Jak często banki mają przerwę techniczną

Zapytaliśmy mBank, PKO BP, Credit Agricole, Santander i ING Bank Śląski jak często mają ...

Najlepsze lokaty bankowe na pół roku. Ranking [MAR 2019]

4 proc. w skali roku – tyle można zyskać wybierając w marcu najwyżej oprocentowany ...

Gdzie szukać najlepszych lokat? 4 – 10 lutego 2019 r.

Co tydzień analizujemy rynek lokat bankowych i przedstawiamy listę topowych depozytów zakładanych na okres ...