Problem z potwierdzeniem przelewu. Z czego może wynikać?

Problem z generowaniem potwierdzenia przelewu
Problem z generowaniem potwierdzenia przelewu
Adobe Stock

Potwierdzenie przelewu nie zawsze jest dostępne z poziomu aplikacji mobilnej, czasem trzeba wejść w historię rachunku i tam je dopiero wygenerować.

Pani Agnieszka, klientka Pekao SA po wykonaniu przelewu potrzebowała jego potwierdzenia. – Okazało się, że nie mogę go pobrać w aplikacji mobilnej, bo nie było takiej opcji przy danym przelewie – opowiada. Skontaktowała się z bankiem i usłyszała, by spróbowała pobrać potwierdzenie przelewu, nie w aplikacji, a w serwisie Pekao24.

Warto sprawdzić: Przelew zablokowany? Sprawdzają czy nie pierzesz pieniędzy

Jak poinformowało nas biuro prasowe tego banku, taka sytuacja może wystąpić tylko przy wejściu w szczegóły transakcji z poziomu trzech ostatnich operacji na pulpicie. – Widok ten jest uproszczony i nie zawiera przycisku pobrania potwierdzenia. Potwierdzenie można wygenerować z poziomu historii rachunku, przechodząc do szczegółów danej operacji – tłumaczy nam zespół prasowy Pekao SA.

Najpierw przelew, potem potwierdzenie

Czy w innych bankach też zdarzają się podobne problemy?

Mirella Gmur – Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego wyjaśnia, że potwierdzenie transakcji w formacie PDF jest dostępne w Moim ING dla transakcji zaksięgowanych na rachunku klienta.

– Możliwość pobrania potwierdzenia transakcji nie jest więc dostępna np. dla blokad pod transakcje kartowe lub inne operacje, aż do czasu ich zaksięgowania. Jeżeli klient nie może pobrać potwierdzenia transakcji w Moim ING dla zaksięgowanej transakcji – zachęcamy do kontaktu z bankiem w celu wyjaśnienia – dodaje przedstawicielka ING Banku Śląskiego.

A Ewa Krawyczk, z Santander Bank Polska, zapewnia, że u nich w banku nie zdarzają się takie przypadki. – Możliwość pobrania potwierdzenia przelewu jest dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji przy każdym przelewie – dodaje.

– Co do zasady nie można pobrać potwierdzenia przelewu zwykłego dopóki nie zostanie on zrealizowany, czyli nie zostanie wysłany z banku sesją wychodzącą – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego mBanku.

Warto sprawdzić: Blik nie dotarł? Co może być przyczyną kłopotów

Kinga Wojciechowska- Rulka przyznaje, że co do zasady nie można pobrać potwierdzenia przelewu zwykłego dopóki nie zostanie on zrealizowany, czyli nie zostanie wysłany z banku sesją wychodzącą. – Dotyczy to także bankowości mobilnej. Warto w tym miejscy wspomnieć, że zlecony przelew można przed sesją odwołać – i to jest główny powód, dla którego nie można pobrać potwierdzenia do momentu wysłania przelewu – wyjaśnia Kinga Wojciechowska –Rulka.

Opcja powinna być dostępna

Agnieszka Kubajek, z banku Millennium mówi, że potwierdzenie przelewu można pobrać po wejściu w szczegóły transakcji.

– Opcja ta jest dostępna niezależnie od ustawień (tzn. nie można jej wyłączyć). Jeśli klient ma problem z pobraniem potwierdzenia, zachęcamy do kontaktu z nami, abyśmy mogli sprawdzić, z czego wynika niedostępność – mówi Agnieszka Kubajek.

Michał Czurabski, dyrektor ds. Rozwoju Bankowości Mobilnej w Credit Agricole mówi, że trudno jednoznacznie wyjaśnić przyczyny takiej sytuacji.

– Jeśli taka by się zdarzyła, na pewno staralibyśmy się to wyjaśnić i pomóc klientowi. A do czasu rozwiązania problemu, zaproponowalibyśmy klientowi inne rozwiązania – np. pobranie potwierdzenia w eBanku czy bezpośrednio u doradcy – radzi dyr. Czurabski.

Warto sprawdzić: „Nie mogę płacić kartą on-line”. Nowe przepisy i problemy

Jak mówi Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP w aplikacji IKO potwierdzenie przelewu z rachunku możliwe jest po wejściu w „historię konta”, a następnie należy wejść w daną transakcję – wyświetlają się „Szczegóły operacji”  i kliknąć „generuj potwierdzenie operacji” (po kliknięciu trzy kropki po prawej górnej stronie ekranu).

– W przypadku aplikacji IKO nie mieliśmy od klientów skarg czy sygnałów, że występuje jakiś problem z pobraniem potwierdzenia przelewu. Każdy taki ewentualny przypadek musi być rozpatrzony indywidualnie – problem może wynikać np. z osobistych ustawień telefonu czy posługiwania się niezaktualizowaną wersją aplikacji – uważa Piotr Wardziak.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Banku masowo nie zmieniamy

Przenoszenie rachunków między bankami w systemie Ognivo jest na stabilnym poziomie. Kwartalnie na taki ...

Banki oferują nie więcej niż to konieczne

W najnowszym rankingu lokat zakładanych na okres sześciu miesięcy, z wkładem nie przekraczającym 10 ...

Najlepsze lokaty na 3 miesiące na kwiecień 2020

W ciągu miesiąca średnie oprocentowanie lokat trzymiesięcznych spadło z 1,55 proc. do 1,2 proc. ...