Decyzje rzeczników klientów są ostateczne, ale zawsze można jeszcze złożyć skargę do instytucji zewnętrznych czy sądu.
To ostatnia instancja bankowa
Rzecznik klienta – to osoba, a czasem nawet całe biuro działające na rzecz klientów danego banku.
Santander Bank Polska powołał takie ciało u siebie już w 2001 roku – Jako pierwsza instytucja finansowa w kraju – mówi Lidia Rukszto, Rzecznik Klienta w Santanderze.
Czym się zajmuje? – Reprezentuje interesy klientów w sprawach reklamacyjnych i jest instytucją odwoławczą. Jeśli klient nie zgadza się z decyzją dotyczącą swojego zgłoszenia, może odwołać się do mnie – mówi Lidia Rukszto.
Odwołanie może przesłać elektronicznie w Santander internet lub listownie na adres Rzecznika Klienta. Sprawy zgłaszane przez klientów i analizowane w Biurze Rzecznika Klienta dotyczą wielu aspektów.