– Zgodnie z regulaminem, spłata wymaganego zadłużenia powinna nastąpić, niezależnie od złożonej reklamacji – tłumaczą bankowcy.

Pan Szymon jest klientem Pekao SA. W połowie maja zauważył, że na jego karcie kredytowej zostały wykonane operacje na prawie 5000 zł, których nie wykonywał, ani nie autoryzował.

– Gdy tylko je odkryłem od razu zablokowałem kartę i zgłosiłem reklamacje do banku. Osoba która ją przyjmowała przyznała że zespół odpowiedzialny za bezpieczeństwo transakcji wyłapał te transakcje i uznał je jako podejrzane, jednak nikt z banku mnie o tym nie poinformował – opowiada pan Szymon.

Mimo, że sprawa była w toku, to bank zaczął naliczać mu odsetki od tych transakcji. – Jestem bardzo rozczarowany obsługą klienta i tym jak ten bank mnie potraktował – mówi oburzony klient banku z żubrem.

Warto sprawdzić: Karta przestała działać. Dlaczego? Co robić?

Zapytaliśmy bank jak to jest: czy naliczane są odsetki za transakcje, które reklamuje klient? Okazuje się, że tak. Ale „w przypadku uznanej reklamacji dotyczącej nieautoryzowanej transakcji kartą kredytową, bank zwraca środki w kwocie odpowiadającej reklamowanej transakcji, a także anuluje naliczone odsetki”- poinformowało nas biuro prasowe Pekao SA.

A jak jest w innych bankach? Różnie. Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska, mówi, że zgodnie z regulaminem, spłata wymaganego zadłużenia powinna nastąpić, niezależnie od złożonej reklamacji.

A Paweł Pasztetnik, product manager w Biurze Kart Kredytowych i Płatności Alternatywnych Credit Agricole tłumaczy, że samo naliczenie odsetek jest zależne od kilku czynników, m.in. od tego czy klient zapłaci w grace period (okresie bezodsetkowym).

– Jeśli reklamacja jest uznana a były naliczone opłaty lub odsetki związane z tą nieautoryzowaną transakcją, to są one oczywiście anulowane – zapewnia Paweł Pasztetnik.

Autopromocja
Panel dyskusyjny "Ach te magazyny"

Silniki boomu pracują pełną parą - rynek będzie rósł z uwagi na dalszy rozwój logistyki i e-commerce

OGLĄDAJ RELACJĘ

Warto sprawdzić: Dziecko może łatwo wyczyścić nam konto grając na telefonie

Grzegorz Culepa z biura prasowego PKO BP mówi, że w przypadku reklamacji dotyczącej nieautoryzowanych transakcji kartą kredytową, bank nie nalicza odsetek od takich transakcji.

Pan Szymon jest rozczarowany całą sprawą i takim potraktowaniem przez bank. – Jak tylko sprawa będzie miała pozytywne dla mnie zakończenie i wszystkie niewykonane transakcje zostaną anulowane, pierwszą rzeczą jaką zrobię będzie zamkniecie wszystkich rachunków w banku Pekao S.A i przeniesienie się do konkurencji – zapowiada czytelnik.