Jak na dobre zablokować reklamy SMS z banku

Nie tylko przez maile czy rozmowy telefoniczne banki reklamują swoje produkty. Wykorzystują też do tego wiadomości tekstowe na telefony. Jeśli nie chcemy ich dostawać, da się to zablokować.

Publikacja: 30.11.2020 18:14

Jak na dobre zablokować reklamy SMS z banku

Foto: Adobe Stock

– Zgodę można włączyć i wycofać samodzielnie w bankowości internetowej, na infolinii i w oddziałach – mówi Aleksandra Kujawska, odpowiedzialna za komunikację masową z klientami w Santander Bank Polska.

– Czy i jak mogę zablokować smsy, które bank do mnie wysyła z reklamami, a których nie chcę?

Klientem tego banku jest pan Szymon. On regularnie dostaje reklamy SMS-em czy w wiadomości Push. – Czy i jak mogę zablokować smsy, które bank do mnie wysyła z reklamami, a których nie chcę? Mogę to zrobić elektronicznie? – dopytuje mężczyzna.
Dostał odpowiedź z banku. – W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę na kontakt telefoniczny w celu marketingowym. Zaloguj się do Santander internet, wejdź w zakładkę „ustawienia”, a z menu po lewej stronie wybierz „Zgody na kontakt”. Zaznacz odpowiednią opcję, po czym kliknij „zatwierdź” – doradzili mu bankowcy z Santandera.

Warto sprawdzić: Nocna pobudka, czyli SMS z banku

Aleksandra Kujawska, odpowiedzialna za komunikację masową z klientami w Santander Bank Polska przyznaje, że bank wysyła zarówno SMS-y jak i wiadomości Push.  W ostatnich trzech miesiącach wysłał do klientów średnio po trzy wiadomości (SMS   i Push).

– Klienci otrzymuję je z treścią marketingową, pod warunkiem, ze mają wyrażoną zgodę na kontakt marketingowy droga elektroniczną. W wiadomościach marketingowych najczęściej piszemy o dopasowanych do klienta produktach i usługach – zapewnia Aleksandra Kujawska.

Magdalena Duszeńko, analityk Data Mining w Credit Agricole zapewnia, że bank szanuje i respektuje wolę klienta. – Abyśmy mogli kontaktować się z nim i np. oferować swoje produkty przez SMS czy Push klient wcześniej musi wyrazić na to zgodę – twierdzi Magdalena Duszeńko.

Podkreśla, że posiadacz rachunku może potem zmienić decyzję i w dowolnym momencie daną zgodę wycofać, np. zrezygnować z wiadomość SMS. – Może to zrobić sam w CA24 eBank, może wysłać nam wiadomość poprzez eBank, odwiedzić dowolną naszą placówkę bankową lub zadzwonić na infolinię – wyjaśnia przedstawicielka Credit Agricole.

Jak mówi Mirella Gmur, z ING Banku Śląskiego mówi, że bank wierzy, że spersonalizowana komunikacja pomaga być klientom o krok do przodu.

– Komunikację realizujemy poprzez szereg dostępnych kanałów, między innymi za pomocą powiadomień Push oraz SMSy. Za ich pomocą wysyłamy głównie komunikaty operacyjne i informacyjne, dzięki którym nasi klienci mogę skupić się na tym co dla nich ważne i robić swoje – informuje Mirella Gmur.

Warto sprawdzić: SMS nie dotarł? Zmień autoryzację w banku

Zapewnia, że klienci ING Banku Śląskiego mogą w każdej chwili wyłączyć otrzymywanie komunikatów marketingowych w tych kanałach. Mogą to zrobić w oddziale, na infolinii lub w bankowości internetowej i mobilnej Moje ING (sekcja „Moje dane”, podsekcja: „Zgody i oświadczenia”) poprzez wycofanie zgody na marketing elektroniczny.

– Wyłączając zgodę na marketing elektroniczny, klient przestanie otrzymywać oferty o charakterze marketingowym nie tylko poprzez Push, ale również poprzez bankowość internetową i mobilną, e-mail oraz bankomaty czy wpłatomaty – wyjaśnia Mirella Gmur.

Roman Grzyb, z biura prasowego PKO BP mówi, że w jego banku tego typu wiadomości są wysyłane tylko do klientów, którzy wyrazili zgodę na taką formę komunikacji.

– Nie pojawiają się regularnie – zależnie od prowadzonych akcji marketingowych i zmian w ofercie banku. Klienci mogą w każdej chwili cofnąć zgody marketingowe (np. w serwisie iPKO) – nie będą wówczas otrzymywać takich komunikatów -dodaje Roman Grzyb.

Również mBank wysyła do klientów wiadomości SMS oraz Push w aplikacji mobilnej. – Dotyczą one wielu tematów – informacji o posiadanych produktach, regulaminach, cennikach, promocjach w banku ale też są to ostrzeżenia bezpieczeństwa czy powiadomienia o zdarzeniach na koncie (np. zawiadomienie o nadejściu przelewu) -wylicza Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego mBanku.

Warto sprawdzić: Uważaj na płatności SMS. Mogą stać się pułapką

Przyznaje, że ich h liczba jest zróżnicowana i zależy od tego, jakie produkty i jaką relację z bankiem ma klient. – Może on zrezygnować z otrzymywania wiadomości o charakterze marketingowym. Wystarczy usunąć zgodę na marketing. Można to zrobić samodzielnie w serwisie transakcyjnym lub za pośrednictwem mLinii- wyjaśnia Kinga Wojciechowska-Rulka.

Oszczędności
Ostra walka o nasze e-portfele
Oszczędności
Tyle Polacy oddali fiskusowi z tytułu podatku Belki
Oszczędności
W Europie Środkowej i Centralnej wciąż niższy popyt na złoto
Materiał Promocyjny
Jak zacząć oszczędzanie w złocie
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń