Pan Marek Jest klientem ING Banku Śląskiego. Już kilka razy w środku nocy otrzymał wiadomości na swój komórkę z banku dotyczące księgowania przelewów. – Płacę za SMS-y, a nie budzenie po nocach – zżyma się mężczyzna.
Bank tłumaczył mu, że „standardowo przelewy księguje od poniedziałku do soboty w godz. 8- 20, ale jeśli klient zleca przelew w godzinach wieczornych, to powinien on być zaksięgowany następnego dnia roboczego rano – tłumaczył przedstawiciel ING Banku Śląskiego. Przyznał też panu Markowi, że zdarzają się sytuacje, iż księgowanie rozpoczyna się już w godzinach nocnych, dlatego klienci mogą otrzymać wiadomość SMS wcześniej.
– To może być to uciążliwe – dodał bank. Pytany przez „Rzeczpospolitą” o godziny księgowania Miłosz Gormski, z biura prasowego ING Banku Śląskiego wyjaśnia, że w przypadku transakcji kartą SMS-y wysyłane są bezpośrednio po dokonaniu transakcji (przy autoryzacji i blokadzie kwoty na koncie), a nie dopiero po rozliczeniu. – Jeśli klient zapłaci kartą w nocy, to od razu dostanie powiadomienie – dodaje Miłosz Gromski. Zapewnia, że inne SMS-y (dla innych transakcji niekartowych) bank wysyła w godzinach od 7 do 20 od poniedziałku do piątku, a w sobotę od 7 do 15.
Czytaj także: Kilka kont na jednym numerze telefonu. Może być problem
Miłosz Gromski twierdzi, że bank nie dostaje skarg na nocne SMS-y. W tym banku nie można wybrać godzin otrzymywania wiadomości na telefon. Ale w innych, są już takie możliwości.
Robert Gawryś, specjalista ds. bankowości internetowej w Credit Agricole tłumaczy, że klient może otrzymywać powiadomienia o dodanych blokadach (na etapie autoryzacji płatności, np. w momencie płacenia kartą w sklepie) oraz po rozliczeniu transakcji (obciążenie konta).