Nie każdy bank ma istotną funkcję w aplikacji mobilnej

Sprawdzamy czy aplikacja mobilna Pekao, Credit Agricole, ING, BNP Paribas, PKO BP i mBanku ma istotną dla klientów funkcję powiadomień.

Publikacja: 06.01.2021 18:38

Nie każdy bank ma istotną funkcję w aplikacji mobilnej

Foto: Adobe Stock

Powiadomienia o wpływie na konto, czy zrealizowanym przelewie. W wielu bankach takie informacje przychodzą już do klientów w aplikacjach mobilnych. Ale jeszcze nie wszystkich.

– Takie powiadomienia oczywiście mamy i klient sam może je zdefiniować w jakich przypadkach dostaje taką informację – mówi Piotr Rutkowski, z mBanku.
Nie wszędzie tak jest.

Warto sprawdzić: Kiedy bank zdegraduje klienta VIP do niższej ligi

Pekao SA

Pan Adam jest klientem Pekao SA.

– W tym banku nadal nie ma powiadomienia z aplikacji o wpływie środków na konto czy zapłacie kartą lub przelewem. A to istotne dla klientów – uważa mężczyzna.

Sam nawet pytał ostatnio bank o te powiadomienia. Usłyszał, że bank wie, że taka funkcja jest potrzebna klientom, dlatego „pracuje nad jej wdrożeniem”.

Paweł Jurek rzecznik Pekao SA w informacji dla pieniadze.rp.pl przyznaje, że na razie nie ma tego typu powiadomień. – Prawdopodobnie wprowadzimy tę funkcję, ale nie jesteśmy w stanie określić jeszcze konkretnego terminu – dodaje Paweł Jurek.

Credit Agricole

Pekao SA nie jest jedyny. Klienci Credit Agricole mogą korzystać z powiadomień SMS o wpływie pieniędzy na konto, transakcji kartą, czy realizowanym przelewie. – Aktualnie takich powiadomień nie ma w naszej aplikacji – przyznaje Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej w Credit Agricole. Nie zdradza, czy i kiedy mogą one się pojawić w ofercie banku.

Warto sprawdzić: Jak często banki mają przerwę techniczną

W innych bankach powiadomienia są już od dawna

ING Bank Śląsk

W aplikacji Moje ING wykorzystujemy komunikaty push do informowania klientów o ruchach na ich kontach. Dzięki temu klienci są na bieżąco ze swoimi finansami i mogą skupić się na tym co dla nich ważne i robić swoje – mówi Mirella Gmur –Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

Podkreśla, że przesyłane klientom komunikaty są personalizowane, tak aby posiadacze rachunków w odpowiednim czasie otrzymywał informacje, które go dotyczą i mogą zainteresować.

– Powiadomienia push wysyłane są po każdej transakcji (po przelewie, wypłacie z bankomatu, wpływie na konto, czy zapłacie kartą). Dodatkowo za pomocą powiadomień push przypominamy klientom o ich nadchodzących płatnościach np. cyklicznie opłacanych rachunkach za prąd, czy czynsz. Klient może wybrać konta i karty, dla których otrzymuje powiadomienia – dodaje przedstawicielka ING Banku Śląskiego.

BNP Paribas

Również w aplikacji GOmobile  BNP Paribas można ustawić powiadomienia push dotyczące uznań i obciążeń rachunku oraz transakcji kartowych. Można je ustawić w sekcji więcej > ustawienia > więcej ustawień > powiadomienia.

Z takich powiadomień mogą skorzystać też klienci Santander Bank Polska. – Mogą wybrać mail, sms, push – wylicza Ewa Krawczyk, z biura prasowego tego banku.

Warto sprawdzić: Uwaga na oszustwo. Przestępcy podszywają się pod bank

PKO BP

Także klienci PKO Banku Polskiego w aplikacji IKO mają możliwość włączenia funkcji „Powiadomienia o zdarzeniach”. – I jeśli to zrobią dostają powiadomienia push np. o otrzymanych przelewach czy wypływach z konta oraz transakcjach kartą (autoryzacja transakcji, wygaśnięcie ważności karty). Funkcja ta jest rozwijana od IV kwartału 2017 roku – mówi Małgorzata Witkowska, z biura prasowego PKO BP.

Powiadomienia o wpływie na konto, czy zrealizowanym przelewie. W wielu bankach takie informacje przychodzą już do klientów w aplikacjach mobilnych. Ale jeszcze nie wszystkich.

– Takie powiadomienia oczywiście mamy i klient sam może je zdefiniować w jakich przypadkach dostaje taką informację – mówi Piotr Rutkowski, z mBanku.
Nie wszędzie tak jest.

Pozostało 90% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał Promocyjny
Jak zacząć oszczędzanie w złocie
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić
Oszczędności
Polacy starają się oszczędzać, ale oni tego nie robią
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Oszczędności
Coraz więcej młodych Polaków oszczędza. W co lokują pieniądze?