Nie każdy bank ma istotną funkcję w aplikacji mobilnej

Sprawdzamy czy aplikacja mobilna Pekao, Credit Agricole, ING, BNP Paribas, PKO BP i mBanku ma istotną dla klientów funkcję powiadomień.

Publikacja: 06.01.2021 18:38

Nie każdy bank ma istotną funkcję w aplikacji mobilnej

Foto: Adobe Stock

Powiadomienia o wpływie na konto, czy zrealizowanym przelewie. W wielu bankach takie informacje przychodzą już do klientów w aplikacjach mobilnych. Ale jeszcze nie wszystkich.

– Takie powiadomienia oczywiście mamy i klient sam może je zdefiniować w jakich przypadkach dostaje taką informację – mówi Piotr Rutkowski, z mBanku.
Nie wszędzie tak jest.

Warto sprawdzić: Kiedy bank zdegraduje klienta VIP do niższej ligi

Pekao SA

Pan Adam jest klientem Pekao SA.

– W tym banku nadal nie ma powiadomienia z aplikacji o wpływie środków na konto czy zapłacie kartą lub przelewem. A to istotne dla klientów – uważa mężczyzna.

Sam nawet pytał ostatnio bank o te powiadomienia. Usłyszał, że bank wie, że taka funkcja jest potrzebna klientom, dlatego „pracuje nad jej wdrożeniem”.

Paweł Jurek rzecznik Pekao SA w informacji dla pieniadze.rp.pl przyznaje, że na razie nie ma tego typu powiadomień. – Prawdopodobnie wprowadzimy tę funkcję, ale nie jesteśmy w stanie określić jeszcze konkretnego terminu – dodaje Paweł Jurek.

Credit Agricole

Pekao SA nie jest jedyny. Klienci Credit Agricole mogą korzystać z powiadomień SMS o wpływie pieniędzy na konto, transakcji kartą, czy realizowanym przelewie. – Aktualnie takich powiadomień nie ma w naszej aplikacji – przyznaje Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej w Credit Agricole. Nie zdradza, czy i kiedy mogą one się pojawić w ofercie banku.

Warto sprawdzić: Jak często banki mają przerwę techniczną

W innych bankach powiadomienia są już od dawna

ING Bank Śląsk

W aplikacji Moje ING wykorzystujemy komunikaty push do informowania klientów o ruchach na ich kontach. Dzięki temu klienci są na bieżąco ze swoimi finansami i mogą skupić się na tym co dla nich ważne i robić swoje – mówi Mirella Gmur –Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

Podkreśla, że przesyłane klientom komunikaty są personalizowane, tak aby posiadacze rachunków w odpowiednim czasie otrzymywał informacje, które go dotyczą i mogą zainteresować.

– Powiadomienia push wysyłane są po każdej transakcji (po przelewie, wypłacie z bankomatu, wpływie na konto, czy zapłacie kartą). Dodatkowo za pomocą powiadomień push przypominamy klientom o ich nadchodzących płatnościach np. cyklicznie opłacanych rachunkach za prąd, czy czynsz. Klient może wybrać konta i karty, dla których otrzymuje powiadomienia – dodaje przedstawicielka ING Banku Śląskiego.

BNP Paribas

Również w aplikacji GOmobile  BNP Paribas można ustawić powiadomienia push dotyczące uznań i obciążeń rachunku oraz transakcji kartowych. Można je ustawić w sekcji więcej > ustawienia > więcej ustawień > powiadomienia.

Z takich powiadomień mogą skorzystać też klienci Santander Bank Polska. – Mogą wybrać mail, sms, push – wylicza Ewa Krawczyk, z biura prasowego tego banku.

Warto sprawdzić: Uwaga na oszustwo. Przestępcy podszywają się pod bank

PKO BP

Także klienci PKO Banku Polskiego w aplikacji IKO mają możliwość włączenia funkcji „Powiadomienia o zdarzeniach”. – I jeśli to zrobią dostają powiadomienia push np. o otrzymanych przelewach czy wypływach z konta oraz transakcjach kartą (autoryzacja transakcji, wygaśnięcie ważności karty). Funkcja ta jest rozwijana od IV kwartału 2017 roku – mówi Małgorzata Witkowska, z biura prasowego PKO BP.

Oszczędności
Ostra walka o nasze e-portfele
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Oszczędności
Tyle Polacy oddali fiskusowi z tytułu podatku Belki
Oszczędności
W Europie Środkowej i Centralnej wciąż niższy popyt na złoto
Materiał Promocyjny
Jak zacząć oszczędzanie w złocie
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej