Pracownik banku okradał klientów. Kto za to odpowiada?

Okradziony klient musi sam procesować się ze złodziejem, czy bank jednak ponosi winę za swojego pracownika? Pytamy BPS, Credit Agricole, ING, Santander i PKO BP.

Publikacja: 20.01.2021 16:37

Pracownik banku okradał klientów. Kto za to odpowiada?

Foto: Adobe Stock

W ubiegłym tygodniu kasjerka z oddziału w Suchocinie Banku Spółdzielczego w Płońsku na Mazowszu została aresztowana pod zarzutem kradzieży mienia wielkiej wartości. Kobieta przywłaszczała sobie część wpłat klientów. Na razie wiadomo o kwocie ponad 320 tys. zł.

Sprawa wyszła na jaw, kiedy jeden z klientów banku zorientował się, że brakuje części jego pieniędzy i zgłosił sprawę na komendę. Policjanci ustalili, że pieniądze straciło co najmniej kilka osób. Na razie nie wiadomo czy poszkodowanych jest więcej i czy kobieta działała sama. Jest to dopiero ustalane.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Oszczędności
Ostra walka o nasze e-portfele
Oszczędności
Tyle Polacy oddali fiskusowi z tytułu podatku Belki
Oszczędności
W Europie Środkowej i Centralnej wciąż niższy popyt na złoto
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić
Oszczędności
Polacy starają się oszczędzać, ale oni tego nie robią
Oszczędności
Coraz więcej młodych Polaków oszczędza. W co lokują pieniądze?