– Nie stosujemy ograniczeń w adresie do wysyłki karty, klient może podać adres zagraniczny. Karty wysyłane są jako przesyłka pocztowa bez dodatkowych opłat. Na życzenie klienta istnieje możliwość wysłania karty przesyłką kurierską, jest to wówczas usługa płatna zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji – przyznaje Mirella Gmur-Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

Warto sprawdzić: Karty wirtualne. Ile kosztuje alternatywa plastiku

Pani Elwira od kilku miesięcy mieszka w Belgii. Zostawiła sobie rachunek w Pekao SA. Ostatnio jej karta płatnicza do rachunku straciła ważność. Bank wysłał jej nowy plastik, ale na adres w Polsce. Nikt przesyłki nie odebrał, więc wróciła ona z powrotem do oddziału.

– Interweniowałam w tej sprawie w banku, liczę że dostanę kartę pod adres miejsca zamieszkania. Trochę jestem rozczarowana bankiem, bo z PeoPay nie wszystko mogę zrobić, tym bardziej zapłacić za zakupy w sklepie za granicą – mówi pani Elwira.

Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA zapewnia, że w przypadku wznowienia karty bank wysyła karty na adresy zagraniczne, bez dodatkowych opłat, przesyłką standardową przewidzianą dla danego typu produktu. – Nie ma potrzeby odbioru karty w oddziale – zastrzega.

Zresztą podobnie jest w innych bankach. – Nasz klient może podać adres zagraniczny jako adres wysyłkowy karty płatniczej. Karta jest wysyłana listem zwykłym. Za ten rodzaj przesyłki koszty ponosi bank – poinformowało nas biuro prasowe BNP Paribas.

Warto sprawdzić: Banki rezygnują z dziwnych gadżetów. Smartfon wystarczy

To samo słyszymy w Santander Bank Polska. – Tak, wyślemy na swój koszt – zapewnia Ewa Krawczyk, z biura prasowego banku.

Agnieszka Kubajek, z Banku Millennium zapewnia, że wysyła on karty na zagraniczne adresy korespondencyjne w ramach Poczty Polskiej, a jeżeli nie ma takiej możliwości, organizujemy dostarczenie karty kurierem. – Klient nie ponosi kosztów takiej przesyłki – mówi Agnieszka Kubajek.

Jednak są banki, które raczej nie wysyłają kart poza Polskę

-Tylko w wyjątkowych sytuacjach, po indywidualnych ustaleniach z klientem wysyłamy kartę płatniczą na adres zagraniczny – przyznaje Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP.

Dodaje, że standardowo karta płatnicza wysyłana jest tylko na polski adres. A dodatkowo istnieje możliwość, aby klient odebrał kartę we wskazanym wcześniej oddziale podczas wizyty w Polsce.

Warto sprawdzić: Karta kredytowa. Banki, które utrudniają obniżenie limitu

Także Przemysław Sobczuk, manager Zespołu Obsługi Kart Kredytowych w Credit Agricole przyznaje, że standardowo swoich klientów bank prosi o podanie adresu do korespondencji w Polsce. – Do sytuacji każdego klienta podchodzimy jednak indywidualnie i szukamy sposobów, by pomóc – zapewnia Przemysław Sobczuk.