Banki wprowadzają dodatkowe zabezpieczenia w serwisach internetowych i przy płatnościach kartami w e-sklepach. Cyberprzestępcom trudniej będzie podszyć się pod fałszywą stronę banku czy wyłudzić hasła.
W serwisach transakcyjnych PKO BP pojawiło się dodatkowe zabezpieczenie – tzw. obrazek bezpieczeństwa. Każdy klient po zalogowaniu do serwisu samodzielnie wybierze obrazek spośród wielu propozycji. Jak tłumaczą przedstawiciele banku, obrazek to przede wszystkim dodatkowa możliwość weryfikacji przez klienta, czy na pewno loguje się na stronie banku.
Opcja wyboru obrazka pojawi się automatycznie podczas pierwszego logowania. Potem przejście do serwisów transakcyjnych przebiegać będzie dwustopniowo: po wpisaniu loginu użytkownik zweryfikuje, czy obrazek wyświetlony na stronie jest zgodny z jego wyborem, a dopiero potem poda hasło. Zmiana w sposobie logowania dotyczy również wersji mobilnej serwisu internetowego iPKO, Inteligo oraz usług powiązanych (Płacę z iPKO, Płacę z Inteligo).
Nowe zabezpieczenie ma utrudnić działanie oszustów. Jeśli po wpisaniu loginu nie pojawi się obrazek bezpieczeństwa lub pojawi się inny, albo data i godzina nie będą się zgadzać, może to oznaczać, że klient nie znajduje się na autentycznej stronie. Wtedy powinien jak najszybciej przerwać logowanie i skontaktować się z bankiem.
Wirtualna klawiatura i inne sposoby
Możliwość ustawienia obrazka bezpieczeństwa już wcześniej zaoferował Bank Millennium. Oferuje on też inne opcjonalne metody dodatkowego zabezpieczenia transakcji.