Można online, ale najłatwiej w oddziale

Pani Urszula jest klientką PKO BP. W grudniu zmieniła dowód osobisty. Poinformowała o tym bank poprzez bankowość elektroniczną.

Publikacja: 22.01.2017 07:10

Można online, ale najłatwiej w oddziale

Foto: Bloomberg

I dostała e-mail z odpowiedzią: „W nawiązaniu do pani wiadomości uprzejmie informujemy, że aktualizacji dokumentu tożsamości może Pani dokonać w dowolnym oddziale banku lub po poprawnym zalogowaniu w serwisie telefonicznym iPKO”.

Klientka nie kryje zdziwienia. Jak mówi, może przez internet przelewać duże kwoty, zaciągnąć kredyt, założyć profil zaufany i zrobić wiele innych ważnych rzeczy, a nie może zgłosić zmiany numeru dowodu osobistego.

Joanna Fatek z biura prasowego PKO BP zapewnia, że bank pracuje nad tym, aby dane dotyczące dowodu osobistego można było zaktualizować w serwisie internetowym. Na razie klienci mogą zmienić swoje dane – osobowe, teleadresowe, numer telefonu kontaktowego, numer i serię dowodu – w oddziale banku. Przez serwis internetowy (dotyczy to tych, którzy korzystają z bankowości elektronicznej), po zalogowaniu się i wejściu w zakładkę: ustawienia, może zaktualizować dane do korespondencji.

Do dyspozycji klientów jest także telefoniczny serwis transakcyjny. Tu za pośrednictwem konsultanta można zmienić nie tylko dane teleadresowe, ale również numer telefonu kontaktowego, numer i serię dowodu osobistego.

– Dodatkowo klient może korespondencyjnie powiadomić bank o zmianie swoich danych. W tym celu trzeba wypełnić formularz ze strony internetowej i wysłać na adres oddziału banku – tłumaczy Joanna Fatek.

W Millennium klienci mogą dokonać zmiany danych osobowych w systemie bankowości internetowej Millenet. Dotyczy to numeru telefonu kontaktowego, telefonu służącego do autoryzacji transakcji, adresu e-mail, adresu do korespondencji. W serwisie obsługi telefonicznej TeleMillennium dodatkowo można zmienić zgodę na wykorzystywanie danych w celach marketingowych. Natomiast w oddziale można zmienić wszystkie dane osobowe z wyjątkiem numeru telefonu służącego do autoryzacji transakcji.

Jak wyjaśnia Małgorzata Nasiłowska z Banku Millennium, gdy klient przez dłuższy czas nie dokonuje zmiany danych osobowych, pracownicy proszą go o potwierdzenie, że wszystkie są wciąż aktualne.

Także w mBanku klient ma różne możliwości. Dane może skorygować poprzez serwis transakcyjny (po zalogowaniu się wybiera odpowiednią opcję), osobiście w placówce lub wysyłając pismo do banku. W przypadku tradycyjnej drogi korespondencyjnej do oddziału powinien trafić dokument potwierdzony notarialne; w przypadku wniosku z zagranicy musi być potwierdzony przez odpowiedniego urzędnika, np. konsula w ambasadzie RP. Klienci mogą też skorzystać z pośrednictwa mLinii.

– Najpopularniejszymi kanałami są serwis, mLinia i wizyta w placówce. Warto jednak podkreślić, że część danych klient może zmienić tylko w niektórych kanałach. Na przykład gdy dotyczy to nazwiska, powinien udać się do placówki banku, gdzie pracownik będzie mógł zweryfikować dokumenty potwierdzające nowe dane – mówi Marta Rutkowska z mBanku.

W ING Banku Śląskim właściciel rachunku może złożyć dyspozycję zmiany danych osobowych w oddziale, poprzez bankowość internetową, a także przez serwis telefoniczny. Jak twierdzi Miłosz Gromski z biura prasowego, klienci najczęściej zgłaszają się wtedy, gdy wymienią dowód osobisty.

Natomiast w BZ WBK w oddziale można złożyć każdą dyspozycję zmiany danych osobowych. Przez telefon lub za pośrednictwem doradcy online (kanał wideo, chat, audio) można zaktualizować numer telefonu, zmienić adres do korespondencji lub adres e-mail.

– Warunkiem przyjęcia takich dyspozycji jest posiadanie jednego folderu, podpisany KIL, zeskanowany ważny dokument tożsamości – tłumaczy Ewa Krawczyk z biura prasowego banku.

Dodaje, że w usługach BZWBK24 można zmienić adres do korespondencji, numer telefonu i adresu e-mail.

I dostała e-mail z odpowiedzią: „W nawiązaniu do pani wiadomości uprzejmie informujemy, że aktualizacji dokumentu tożsamości może Pani dokonać w dowolnym oddziale banku lub po poprawnym zalogowaniu w serwisie telefonicznym iPKO”.

Klientka nie kryje zdziwienia. Jak mówi, może przez internet przelewać duże kwoty, zaciągnąć kredyt, założyć profil zaufany i zrobić wiele innych ważnych rzeczy, a nie może zgłosić zmiany numeru dowodu osobistego.

Pozostało 87% artykułu
1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
BLIK wypiera płatności zbliżeniowe
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Planowanie Wydatków
Wakacje kredytowe ruszyć mają od czerwca