Reklama

Ułatwienie dla klienta, ale i złodzieja

Większość banków wydaje karty, które umożliwiają płatności zbliżeniowe. Klient, który nie chce takiej usługi, na ogół może ją wyłączyć.

Publikacja: 26.12.2015 08:02

Ułatwienie dla klienta, ale i złodzieja

Foto: Bloomberg

Ale w niektórych instytucjach jest tak, że ponowne włączenie nie jest już możliwe. Aby znów mieć kartę do płatności zbliżeniowych, trzeba wystąpić o nową.

Dzięki funkcji zbliżeniowej płacimy kartą bez wkładania jej do czytnika (wystarczy ją zbliżyć). Niewielkie płatności (z reguły do 50 zł jednorazowo) nie muszą być potwierdzane PIN (banki mają procedury wymuszające podanie PIN w określonych sytuacjach). Przy większych kwotach można użyć funkcji zbliżeniowej i zatwierdzić transakcję kodem.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Promocyjny
3 sposoby na poprawienie swojej zdolności kredytowej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Planowanie Wydatków
Polacy pożyczają w bankach coraz więcej. Skąd ten boom?
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama