Smart TV to nie tylko telewizja, to centrum domowej rozrywki. Pozwala korzystać z zasobów internetu, wideo na żądanie, a także różnych ciekawych aplikacji. Może też pełnić funkcję strażnika inteligentnego domu.
Zainteresowanie zakupem takich urządzeń jest coraz większe, co doskonale widać na podstawie wzrostu sprzedaży. W 2016 r., jak wynika z raportu „Smart TV unit sales worldwide 2014–2018″ opublikowanego przez serwis Statista, na świecie sprzedano 96 mln sztuk odbiorników smart TV, a w tym roku będzie to już 104 mln.
W ubiegłym roku największą popularnością w Europie cieszyły się telewizory z systemem Tizen (31 proc.) wykorzystywanym w urządzeniach marki Samsung. Na kolejnych miejscach znalazły się systemy: WebOS promowany przez LG (13 proc.) oraz Android TV (11 proc.) wykorzystywany przez takich producentów jak Philips, Sony i Sharp. Pozostałe rozwiązania mają w sumie 45-proc. udział w rynku.
Co potrafi smart TV
Smart TV umożliwia m.in. przeglądanie stron internetowych, logowanie się do najpopularniejszych portali społecznościowych, używanie Skype oraz darmowych i płatnych serwisów VOD. Najczęściej użytkownicy smart TV korzystają z serwisu Netflix, z Youtube i player.pl. Można też zainstalować różne aplikacje kupione w sklepach.
Ostatecznie to, do jakich serwisów zyskamy dostęp, zależy od tego, jaki odbiornik mamy. Platformy inteligentnych telewizorów są w większości rozwiązaniami zamkniętymi, stworzonymi i rozwijanymi przez konkretne firmy. Dlatego wybór aplikacji różni się w zależności od producenta.