Reklama
Rozwiń

Bank czuwa, by klient nie stracił

Jesteśmy na wakacjach. Robimy zakupy albo jemy obiad w restauracji. Chcemy zapłacić kartą, a tu przykra niespodzianka: karta nie działa, bo została zablokowana przez bank. W jakich sytuacjach coś takiego może się zdarzyć?

Publikacja: 20.04.2016 21:00

Banki prowadzą całodobowy monitoring transakcji realizowanych kartami płatniczymi

Banki prowadzą całodobowy monitoring transakcji realizowanych kartami płatniczymi

Foto: 123RF

– Kartę płatniczą blokujemy tylko wtedy, gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie, że została użyta przez osoby trzecie (oszustów) – wyjaśnia Piotr Termena, menedżer rozwoju biznesu w BZ WBK.

Bank blokuje też kartę, gdy otrzyma w tej sprawie alert z organizacji płatniczej lub innej instytucji lub gdy z własnych analiz banku wynika, że dane z plastiku mogły zostać przechwycone przez osoby trzecie; na przykład wykradli je hakerzy i istnieje ryzyko, że wykorzystają do oszukańczych transakcji.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Materiał Promocyjny
3 sposoby na poprawienie swojej zdolności kredytowej
Planowanie Wydatków
Polacy pożyczają w bankach coraz więcej. Skąd ten boom?
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?