Pani Dorota, która jest klientką Citi Handlowego, ma tam konto i kartę, jest systematycznie informowana przez bank drogą e-mail, że w serwisie bankowości elektronicznej czekają na nią wyciągi w formacie PDF. Jak mówi Barbara Newen-Tarczyk, dyrektor sieci oddziałów w Citi Handlowym, klienci, którzy zarejestrują się w systemie citi alert, dostają takie wiadomości również w formie SMS. Przedstawicielka Citi Handlowego podkreśla, że banki mają obowiązek dostarczania klientom wyciągów elektronicznych, mimo że stan konta i przeprowadzone operacje można sprawdzać w serwisie internetowym.

Klienci PKO BP mogą dostać wyciąg elektroniczny (PDF) na skrzynkę e-mailową lub obejrzeć go w serwisie iPKO. – Właściciele kont sami decydują, w jaki sposób przekazywana jest im ta informacja. Zapis w umowie dotyczący tej sprawy można wielokrotnie zmieniać. Klientom Inteligo wyciągi wysyłane są na wskazaną skrzynkę e-mailową – tłumaczy Iwona Radomska z biura prasowego banku.

Dodatkowo PKO BP na zamówienie klienta może wysyłać wiadomości SMS lub e-mail, np. o wszystkich operacjach kartami, przelewach przychodzących, wychodzących, niezrealizowanych. Osoby, które korzystają z kart debetowych, mogą sprawdzić saldo rachunku w bankomacie oraz wydrukować informację o stanie konta i pięciu ostatnich operacjach. To samo można zrobić za pośrednictwem aplikacji IKO.

Idea Bank przygotowuje i udostępnia wyciągi w bankowości Idea Cloud. Istnieje też opcja wysyłania wyciągów na dowolny adres e-mailowy. Są one przygotowywane co miesiąc i stanowią podsumowanie operacji na rachunku. Klaudia Klimkowska z Idea Banku podkreśla, że aktywność klientów na rachunkach jest monitorowana i na tej podstawie przygotowywane są promocje, które mają zachęcać m.in. do skorzystania z serwisu Idea Cloud.

mBank standardowo na początku miesiąca wysyła wyciągi elektroniczne na adres e-mailowy klienta. – Historia operacji jest również widoczna w serwisie bankowości elektronicznej i w aplikacji mobilnej – informuje Paulina Makowelska, dyrektor departamentu zakupów i efektywności kosztowej mBanku. Dodaje, że klienci mogą np. zamówić wersję papierową wyciągów i zrezygnować z formy elektronicznej.

ING Bank Śląski wysyła e-wyciągi przez system bankowości internetowej w formie zapisu elektronicznego. – Są one przygotowywane w cyklu miesięcznym lub po każdej zmianie salda. Poza tym klienci mogą korzystać z powiadomień SMS, a w przypadku bankowości mobilnej także PUSH – tłumaczy Miłosz Gromski z biura prasowego.

Klienci dawnego BNP Paribas otrzymują wyciągi elektroniczne na adres e-mailowy. – Treść e-maili i załączniki są podpisywane certyfikatem – twierdzi Magda Ostrowska z BGŻ BNP Paribas. – Klient sam decyduje, z jaką częstotliwością chce dostawać wyciągi (codziennie, co tydzień lub raz na miesiąc). Z kolei klienci dawnego BGŻ mają dostęp do wyciągów (w formacie PDF) w serwisie eBGŻ. Wyciągi mogą być również wysyłane na wskazany adres e-mail. Standardowo są tworzone raz w miesiącu, ale klient może je otrzymywać także po każdej zmianie salda.