Wprawdzie do rozpoczęcia nowego roku akademickiego został jeszcze miesiąc, ale operatorzy telekomunikacyjni już zaczęli promować swoje oferty skierowane do osób uczących się i wynajmujących lub kupujących mieszkanie w mieście, w którym studiują. W reklamach króluje dostęp do internetu, czyli usługa, bez której nie potrafią się obyć współcześni żacy. Część dostawców internetu oferuje preferencyjne warunki, ale wymaga okazania ważnej legitymacji studenckiej przy zakupie usługi. Nie wszyscy stosują takie podejście.
– Co roku w okresie powakacyjnym każdy z operatorów przygotowuje kampanie komunikacyjnie skierowane do studentów, ale często, jak w naszym przypadku, z prezentowanych ofert mogą korzystać wszyscy – przyznaje Krystian Pigan, starszy kierownik do spraw rozwoju oferty w Netii.
Na krótko lub bez zobowiązań
Według Krystiana Pigana, są dwa sposoby informowania o takich ofertach w reklamach. – Operatorzy mówią o internecie na krótki okres (np. dziewięć miesięcy) lub na okres kończący się w czerwcu kolejnego roku – twierdzi menedżer.
Takie długości kontraktów stosują głównie telewizje kablowe, u których – wbrew nazwie używanej do określenia tego sektora – można kupić również tylko internet.
Orange Polska, UPC Polska i Vectra, czyli trzy firmy największe pod względem zasięgu infrastruktury internetowej nie wprowadziły do tej pory specjalnych ofert dla studentów.