Obywatel Rosji zostawił swoją kartę w terminalu płatniczym na stacji benzynowej pod Pruszczem Gdańskim. – Zapomniał ją wyjąć, co wykorzystał pracownik stacji i użył tej karty do własnych płatności – opowiada asp. sztab. Marzena Szwed-Sobańska z komendy policji w Pruszczu Gdańskim.
Rosjanin dość szybko zorientował się, że stracił kartę, bo na jego komórkę przyszły esemesy z informacją o dwóch transakcjach o wartości 1 tys. zł oraz o dwóch kolejnych próbach na kwotę 2,5 tys. zł. Obcokrajowiec od razu powiadomił najbliższy komisariat. Policjanci łatwo namierzyli terminal, w którym użyto karty. Pracownikowi stacji benzynowej postawiono zarzut kradzieży, za co grozi do pięciu lat więzienia.
Co robić, gdy zgubimy kartę lub ktoś ją ukradnie?
– Po stwierdzeniu utraty karty należy natychmiast ją zastrzec – przekonuje Wojciech Małaszewicz, kierujący wydziałem kart płatniczych w Banku Millennium.
Leży to w interesie posiadacza karty, gdyż z chwilą zastrzeżenia to na banku spoczywa odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje. Klienci mogą zastrzec kartę w oddziałach swojego banku, dzwoniąc na jego infolinię, na stronie internetowej, poprzez aplikację mobilną, a także w ogólnobankowym Systemie Zastrzegania Kart pod numerem (+48) 828 828 828.