Dzięki temu rozwiązaniu nie będzie już trzeba udawać się do kasy urzędu, żeby uiścić opłatę administracyjną. M.in. za wydanie dokumentów czy rejestrację pojazdu można zapłacić bezpośrednio u urzędnika z którym załatwia się sprawę.
Rozwiązanie to powstało we współpracy z Polskim Standardem Płatności, operatorem systemu BLIK oraz Krajową Izbą Rozliczeniową. Oparte jest na usłudze Paybynet KIR, umożliwiającej przesyłanie pieniędzy bezpośrednio z konta bankowego klienta na konta bankowe jednostek administracji publicznej.
– Klienci PKO Banku Polskiego zyskują kolejną niezwykle przydatną funkcję, dzięki której sprawę w urzędzie można załatwić szybciej i wygodniej, z wykorzystaniem telefonu komórkowego, który mamy zawsze przy sobie. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do sprawniejszej obsługi mieszkańców, uczestnicząc jednocześnie w budowaniu nowoczesnej i przyjaznej administracji – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Urzędnik ma teraz możliwość przyjęcia płatności w okienku bezpośrednio na swoim komputerze, który korzysta ze specjalnej aplikacji KIR. Dzięki temu urzędy nie musiały wydać ani złotówki na dodatkowe terminale płatnicze.
W przypadku dokonywania opłat w e-urzędach czy e-sklepach, również wystarczy tylko podać kod BLIK, bez potrzeby przepisywania numeru rachunku, karty płatniczej czy tytułu przelewu.