Dziś już 74 proc. z nas ma dostęp do internetu, a 63 proc. osób w wieku 16–74 lata regularnie z niego korzysta. Online szukamy nie tylko informacji, ale robimy również zakupy czy korzystamy z e-bankowości.
– Bankowość internetowa jest już popularna wśród 12 mln Polaków – twierdzi Jurand Drop, wiceminister administracji i cyfryzacji.
Coraz chętniej do swoich kont sięgamy nie tylko przez komputer, ale również za pośrednictwem urządzeń mobilnych: tabletów, a zwłaszcza komórek. Globalny rynek smartfonów dynamicznie rośnie. W tym roku, według prognoz firmy analitycznej IDC, zwiększy się o 10 proc. W Polsce tendencja jest podobna. Już ponad połowa z nas ma nowoczesne telefony komórkowe, a 37 proc. wykorzystuje je do bycia online, w tym również do obsługi rachunku bankowego.
Wirusy imitują bank
Smartfony i tablety, za sprawą rosnącej liczby oferowanych funkcji, coraz częściej zastępują inne urządzenia osobiste. Warto jednak pamiętać, że, podobnie jak domowe komputery, nasze urządzenia mobilne mogą wymagać odpowiedniej ochrony, np. przed wirusami.
Tymczasem wielu użytkowników, myśląc o bezpieczeństwie telefonu lub tabletu, zwraca uwagę głównie na możliwość jego kradzieży lub zgubienia, natomiast niebezpieczeństwo włamania i przejęcia kontroli nad urządzeniem jest bagatelizowane. A takie zagrożenie jest całkiem realne.