Pasażerowie kolei skargi piszą

Brud, brak wygody, niezadowalająca obsługa – w 2017 roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło 1151 skarg od pasażerów na niedogodności na kolei.

Publikacja: 01.05.2018 18:28

Pasażerowie kolei skargi piszą

Foto: Adobe Stock

W 2017 r. 22 procent korespondencji kierowanej przez pasażerów stanowiły skargi dotyczące higieny, komfortu i jakości obsługi. W tej kategorii mieszczą się m.in. przypadki awarii klimatyzacji lub ogrzewania w pociągach, nieczynnych lub brudnych toalet, a także niewłaściwego zachowania konduktorów czy pracowników kas biletowych.

Na niesatysfakcjonujący rozkład jazdy poskarżyło się 19 procent podróżnych. A 17 procent zgłoszeń dotyczyło odmowy wypłacenia odszkodowań za opóźnienia pociągów czy nieuwzględnienia odwołań od wezwań do zapłaty wystawionych przez kontrolerów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Podróże
Uwaga na fałszywe oferty turystyczne
Podróże
Atrakcyjne kraje w Europie na urlop poza sezonem. Dokąd jechać?
Podróże
Za granicą Polacy wolą płacić gotówką. Warto pamiętać o kilku zasadach
Podróże
PKP Intercity zapowiada wielką obniżkę cen biletów okresowych
Podróże
Urlop w Chorwacji nie jest tani. Lepsze ceny u sąsiadów
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10