Standardowy bilet na EIP czyli tzw. Pendolino rośnie ze 150 zł do niemal 170 zł. Podwyżki cen dotyczą wszystkich typów przejazdów i klas i wahają się od 7-15 proc.

- PKP Intercity dostosowuje ceny biletów do aktualnej sytuacji na rynku - rosnących kosztów działalności: wyższych cen energii trakcyjnej czy modernizacji taboru i zapleczy technicznych oraz do oferty przewoźników regionalnych. Obecna aktualizacja to pierwsza systemowa zmiana cen biletów PKP Intercity od lat 2013-2014. Zmodyfikowany cennik zacznie obowiązywać od 13 stycznia 2022 roku -podaje w informacji prasowej PKP Intercity.

rp.pl

Czytaj więcej

Ulga podatkowa dla klasy średniej, PIT-2. Czego nie przegapić na początku 2022

Wyższe ceny bazowe, ale większe obniżki na bilety promocyjne

Cena bazowa w przypadku pociągów Express InterCity Premium (EIP) od 13 stycznia wyniesie 169 zł a obecnie jest to 150 zł, a to oznacza wzrost o nieco ponad 12,6 proc. Cena bazowa przejazdów pociągami Express InterCity (EIC) wzrośnie do 149 zł z 139 zł, czyli wzrośnie o ok. 7,2 proc. Z kolei przejazd pociągami IC i TLK będzie kosztował 69 zł, teraz to 60 zł. Tu wzrost wynosi 15 proc.

Ceny biletów PKP Intercity obowiązujące od 13 stycznia br. podzielone będą nadal według pięciu progów. Pierwsze trzy to cena bazowa z upustem 15, 30 i 45 proc. Dotychczas rabat był niższy i wynosił 10, 20 i 30 proc. Ostatnie dwa progi (obowiązują wyłącznie w pociągach kategorii EIP i EIC) to stała oferta „Promo Plus” i „Super Promo”.

Według danych podanych przez PKP IC, w przypadku pociągów EIP, przy cenie bazowej 169 zł cena w I progu promocyjnym wyniesie 143,65 zł, w II progu promocyjnym 118,3 zł, w III progu - 92,95 zł. W ofercie "Promo Plus" cena wyniesie 70 zł a przy "Super Promo" - 49 zł.

Multiprzejazdy w środku tygodnia

- Od 13 stycznia br. dostępna będzie nowa oferta Multiprzejazd oraz Multiprzejazd Max. Będzie ona obowiązywała od północy we wtorek do godz. 15:00 w czwartek i umożliwi dowolną liczbę przejazdów w tym czasie. Wybierając Multiprzejazd będzie można podróżować pociągami kategorii TLK i IC w 2. klasie za 119 zł i w 1. klasie za 159 zł. Natomiast Multiprzejazd Max obejmuje wszystkie pociągi PKP Intercity. Bilet na podróże w 2. klasie kosztuje 239 zł, a w 1. klasie - 396 zł - informuje spółka.

Niestety przestaje obowiązywać oferta biletów weekendowych. PKP IC wskazało w komunikacie, że celem było zachęcenie podróżnych do korzystania z kilku przejazdów, zwłaszcza w soboty, tymczasem według danych sprzedażowych firmy były one najczęściej wykorzystywane na podróż tam i z powrotem w szczytach przewozowych.

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Zmiany w Bilecie Taniomiastowym

W styczniu zmniejszy się liczba relacji, na których obowiązywał Bilet Taniomiastowy. Wprowadzona kilka lat temu oferta proponowała obniżone ceny na przejazdy trasami w trakcie remontu. Po zakończeniu modernizacji linii kolejowych znacząco skróciły się na nich czasy przejazdu oraz poprawiły się warunki podróżowania. Aktualizacja cenników obejmie także bilety okresowe.

Wszystko drożeje więc bilety też

Przewoźnik tłumaczy, że dostosowuje ceny biletów do aktualnej sytuacji na rynku – rosnących kosztów działalności: wyższych cen energii trakcyjnej czy modernizacji taboru i zapleczy technicznych oraz do oferty przewoźników regionalnych.

- O ponad 140 proc. wzrosły koszty związane z remontami taboru kolejowego oraz stacji postojowych. Znacząco wzrosły ceny energii trakcyjnej - o około 65 proc. W ostatnich latach ceny biletów aktualizowali przewoźnicy regionalni. Doprowadziło to do sytuacji, w której bilety na pociągi dalekobieżne (w niektórych relacjach) były tańsze od biletów na połączenia przewoźników regionalnych operujących na tych samych trasach, którzy mieli dłuższe czasy przejazdu. Konieczne było zatem urealnienie cennika oraz dostosowanie go do sytuacji rynkowej - stwierdza w komunikacie PKP.

Spółka zapewnia jednak, że w najbliższych latach standard podróżowania pociągami przewoźnika będzie nadal systematycznie rósł. PKP Intercity rozszerzyło swoją strategię rozwoju i inwestycji z perspektywą do 2030 roku. Z 19 do 27 mld zł zwiększają się środki, jakie spółka zainwestuje do końca obecnej dekady w nowoczesny tabor i infrastrukturę . W efekcie przewoźnik planuje uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów i zaoferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży. Normą staną się podróże z prędkością 160-250 km/h, co pozwoli skrócić czasy przejazdów.

Pociągi PKP Intercity znacząco więc przyspieszą, ponieważ obecnie większość z nich kursuje z prędkością 120-160 km/h. Wyższy komfort i funkcjonalność zapewni nowy design przestrzeni wewnątrz pociągów, nad którego założeniami trwają obecnie prace. Nowe pojazdy będą dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, w tym osób podróżujących z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami. Dzięki dotychczas zrealizowanym inwestycjom, w ostatnich kilku latach na torach pojawiło się już ponad 800 nowych lub zmodernizowanych pojazdów, w tym wygodne wagony oraz najnowocześniejsze w Polsce lokomotywy elektryczne. W efekcie wśród połączeń ekonomicznych systematycznie zwiększa się udział kategorii InterCity (IC) a maleje pociągów uruchamianych w ramach kategorii Twoich Linii Kolejowych (TLK). Przez ostatnie dwa lata liczba komfortowych pociągów IC wzrosła o 54 proc., a liczba składów kategorii TLK zmniejszyła się tym czasie o 32 proc.