Najlepszy czas na wykorzystanie „nagrodowych mil”? Mile lotnicze jak euro

Teraz jest najlepszy czas na wykorzystanie „nagrodowych mil” – tak radzą portale turystyczne. Czy mają rację?

Publikacja: 30.03.2022 14:20

Jeśli latamy często i różnymi liniami warto się zapisać do kilku programów lojalnościowych

Jeśli latamy często i różnymi liniami warto się zapisać do kilku programów lojalnościowych

Foto: shutterstock

Kupując bilety za mile uzbierane w programach lojalnościowych, niczym nie ryzykujemy, bo jeśli zmienimy plany podróży, mile wrócą na konto. W roku 2019 pasażerowie wydali jedynie ok. 10 proc. zgromadzonych mil.

Na polskim rynku są obecne trzy największe sojusze lotnicze: Skyteam, gdzie głównymi przewoźnikami są Air France KLM i amerykańska Delta, oneworld: główni przewoźnicy British Airways i Iberia. I sojusz największy Star Alliance, którego założycielem jest Lufthansa, a do którego należy również LOT. Wszystkie linie w każdym z sojuszy honorują wzajemnie uzbierane mile nagrodowe.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Podróże
Uwaga na fałszywe oferty turystyczne
Podróże
Atrakcyjne kraje w Europie na urlop poza sezonem. Dokąd jechać?
Podróże
Za granicą Polacy wolą płacić gotówką. Warto pamiętać o kilku zasadach
Podróże
PKP Intercity zapowiada wielką obniżkę cen biletów okresowych
Podróże
Urlop w Chorwacji nie jest tani. Lepsze ceny u sąsiadów