Za opóźniony lot nie zawsze dostaniemy odszkodowanie

Chaos na lotniskach psuje wakacje. Jeśli linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność za odwołany lub opóźniony lot, to powinny zapłacić odszkodowanie.

Publikacja: 10.08.2022 14:40

Oprócz rekompensaty finansowej przewoźnik powinien zadbać o pasażerów na lotnisku

Oprócz rekompensaty finansowej przewoźnik powinien zadbać o pasażerów na lotnisku

Foto: Matej Kastelic - shutterstock

Pasażer może żądać odszkodowania za odwołanie lub opóźnienie lotu, chyba że przewoźnik lotniczy jest w stanie dowieść, że odwołanie lub duże opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem czynników niezależnych, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to jest okoliczności, które pozostają poza zakresem skutecznej kontroli przewoźnika lotniczego. Takie wydarzenia to np. nagłe zjawiska pogodowe, strajk personelu lotniska czy kontrolerów ruchu lotniczego, wojna albo zamieszki, kolizja z ptakami.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Podróże
Uwaga na fałszywe oferty turystyczne
Podróże
Atrakcyjne kraje w Europie na urlop poza sezonem. Dokąd jechać?
Podróże
Za granicą Polacy wolą płacić gotówką. Warto pamiętać o kilku zasadach
Podróże
PKP Intercity zapowiada wielką obniżkę cen biletów okresowych
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Podróże
Urlop w Chorwacji nie jest tani. Lepsze ceny u sąsiadów
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego