Aktualizacja: 09.12.2024 07:21 Publikacja: 05.11.2022 14:52
Foto: Adobe Stock
Ruch na polskim niebie był w sierpniu i wrześniu niemal taki sam – pod względem liczby pasażerów (odpowiednio ponad 1 217 000 i ponad 1 260 000 osób), zrealizowanych połączeń (odpowiednio 12 200 i 12 400 lotów), czy ich punktualności (80 i 79 proc.) różnice są marginalne.
Na pierwszy rzut oka podobnie wypada porównanie liczby zakłóconych lotów – w sierpniu było ich ponad 3100, a we wrześniu ok. 3300. W tym zestawieniu zawierają się jednak także połączenia niezrealizowane. – To tutaj należy szukać przyczyn tej sytuacji. Statystyki wskazują na bardzo dużą różnicę w liczbie lotów odwołanych – w sierpniu było ich na polskich lotniskach raptem 40, a we wrześniu aż ponad 120, co oznacza wzrost o ponad 200 procent miesiąc do miesiąca – komentuje Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp i dodaje, że o ile w sierpniu liczba osób, których loty zostały odwołane wyniosła ponad 5 900, to we wrześniu „uziemionych” zostało już ponad 18 000 pasażerów. Najwięcej połączeń odwołało we wrześniu lotnisko im. Chopina w Warszawie (co najmniej 45), drugi pod tym względem był port lotniczy w Krakowie (co najmniej 36), a trzeci – w Gdańsku (co najmniej 16 anulowanych lotów).
Urokliwy pensjonat z widokiem na góry, mocno przeceniona oferta last minute na tygodniowy pobyt pod palmami, tani apartament blisko centrum zabytkowego miasta – uwaga: tak mogą wabić oszuści. Wysyp takich ofert ma miejsce przed zimowymi feriami.
We wrześniu słońca i ciepłej wody w morzu wcale nie trzeba szukać w Afryce czy na Karaibach. Są w Europie kraje, które nawet poza szczytem sezonu zapewniają sprzyjające warunki do plażowania i morskich kąpieli.
Podczas swojego ostatniego urlopu poza krajem 40 proc. osób płaciło wyłącznie fizycznym pieniądzem. Na bezgotówkowe transakcje zdecydowało się 14 proc. respondentów, a z obu metod korzystało 46 proc. osób.
Cięcia cen biletów kolejowych ogłosił wiceprezes państwowego przewoźnika. Bilety na kilkudziesięciu relacjach mają potanień nawet o 68 proc.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Urlop w Chorwacji nie jest tani - bardziej z powodu inflacji niż wprowadzenia w tym roku euro. Cenowo bardziej opłaca się wypocząć w sąsiedniej Czarnogórze lub Albanii.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Włochy są jedną z potęg na rynku produktów luksusowych. O powrót na dawne miejsce w tej branży chce powalczyć marka, która ostatnich lat nie może zaliczyć do udanych. Kluczem do sukcesu mają być między innymi „wyrafinowani profesjonaliści, którzy nie gonią za trendami”.
Na co wydają pieniądze najbogatsi ludzie na świecie? Autorzy nowego raportu zwracają uwagę na zmianę motywacji osób bardzo zamożnych. Coraz rzadziej chodzi im o kupno przedmiotów, które mają podkreślać status majątkowy właściciela.
Rynek dóbr luksusowych przeżywa trudny okres – spowolnienie gospodarcze w Chinach boleśnie odczuły czołowe koncerny tej branży. Wygląda na to, że niebawem będą też musiały zmierzyć się z trendem, który może zmienić postrzeganie dóbr luksusowych przez zamożnych klientów.
Święta to czas radości, blasku i dzielenia się miłością. Jeśli w tym roku szukasz pomysłów na prezenty, które zachwycą miłośniczki pielęgnacji, technologii i stylu, marka Foreo podsuwa idealne propozycje. Oto trzy wyjątkowe produkty, które znajdą swoje miejsce w sercu (i pod choinką!) każdej obdarowanej osoby.
Twórcy popularnej aplikacji randkowej Tinder opublikowali swój doroczny raport „Year in Swipe”. Pokazuje on, czego oczekują od potencjalnych partnerów i partnerek użytkownicy i użytkowniczki aplikacji, a także jak zmienia się myślenie o budowaniu związków.
Goop, lifestyle'ową marke stworzoną przez amerykańską aktorkę Gwyneth Paltrow, czekają zmiany. Czy dotychczasowa formuła działania wyczerpała się, po latach błyskawicznego wzrostu i okresie globalnej popularności?
W „męskim biznesie” sukces oznacza przede wszystkim zysk, a w „biznesie kobiecym” sukces to możliwość łączenia roli matki z rolą przedsiębiorczyni, budowanie dobrych relacji w pracy oraz rozwiązywanie konfliktów - mówi Agata Borzym, współwłaścicielka znanej marki kosmetycznej.
Producenci perfum wracają do sprawdzonej formuły, ale w nowym, bardziej wytrawnym wydaniu. To może być hit nadchodzących miesięcy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas