Badanie przeprowadzone przez Nationale-Nederlanden wspólnie z GfK pokazuje, że tylko co czwarty Polak ma indywidualne ubezpieczenie na życie. Momentem, kiedy ludzie zaczynają myśleć o zakupie takiej polisy, jest często założenie rodziny.
Większa elastyczność
Zdaniem przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych, zainteresowanie ubezpieczeniami ochronnymi w Polsce rośnie.
– Jest to fakt potwierdzony skalą sprzedaży. Jesteśmy coraz bardziej świadomi rosnących zagrożeń oraz potencjalnych finansowych skutków choroby, kontuzji czy długotrwałych problemów ze zdrowiem – mówi Marek Piętka, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów w życiowej Warcie.
Oferta towarzystw wyraźnie się zmienia. Staje się bardziej zróżnicowana i elastyczna.
Na rynku pojawiają się zarówno polisy proste, zapewniające wypłatę świadczenia np. tylko w razie wypadku czy śmierci, które można kupić przy minimum formalności, nawet przez internet, a także ubezpieczenia modułowe.