Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 03.07.2025 11:32 Publikacja: 09.09.2015 21:00
Foto: 123RF
– Wynika to z dużo większego ryzyka. Przed wyprzedzaniem na drodze dwukierunkowej pojazd taki musi znacznie się wychylić; nawet 70 proc. może znaleźć się na przeciwległym pasie. Dla porównania w przypadku pojazdu z kierownicą po lewej stronie jest to około 20 proc. – wyjaśnia Paweł Boryczka, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych w Uniqa.
– Podawany czasem argument, że pasażer siedzący po lewej stronie może podawać kierowcy informację na temat stanu drogi, jest kuriozalny. Nie można też zapomnieć o codziennych sytuacjach, takich jak np. pobieranie biletów i opłacanie przejazdów na autostradach czy pobieranie biletów parkingowych przy wjazdach do galerii handlowych. Wówczas kierowca z prawej strony, jeśli nie ma pasażera, może stwarzać realne zagrożenie – dodaje Paweł Boryczka.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
We wtorek padła strona internetowa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Nie działa też Platforma Usług Elektroniczny...
Ze sprzedaży ubezpieczeń banki zebrały w pierwszej połowie tego roku o 9 proc. więcej składki niż przed rokiem....
Liczba wykrytych w Polsce przestępstw ubezpieczeniowych sięgnęła w minionym roku niemal 32 tys. i była aż o 25 p...
Nie zdajemy sobie czasem sprawy, jak łatwo jest wyrządzić komuś niechcący szkodę, a naprawianie jej z własnej ki...
Rosnące koszty likwidacji szkód, wzrost odszkodowań oraz rekomendacje KNF spowodują podwyżki cen polis.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas