Ubezpieczenie na życie, komunikacyjne czy ochronne można kupić nie tylko np. u agenta czy bezpośrednio w towarzystwie, ale także w banku. Są to standardowe polisy, niemające związku z produktami bankowymi, np. kartami czy kredytami (określane są jako stand alone).
Citi Handlowy od początku 2016 r. rozwija sprzedaż ubezpieczeń we współpracy z Wartą. W kwietniu zeszłego roku zaoferował ubezpieczenie ochronne Platynowa Ochrona Plus. Jest to indywidualne ubezpieczenie terminowe na życie z opcjami dodatkowymi (np. na wypadek poważnego zachorowania) oraz ubezpieczenie na życie i dożycie z gwarantowanym świadczeniem.
– We wrześniu udostępniliśmy kolejne ubezpieczenie na życie i dożycie „Warta Plan na Przyszłość”. Jest to rozwiązanie o charakterze oszczędnościowym, bazujące na regularnych wpłatach. Umożliwia zgromadzenie kwoty w zagwarantowanej wysokości na realizację przyszłych planów. Jest zabezpieczeniem finansowym w razie trudnych sytuacji losowych dotyczących zdrowia i życia. Na przykład w razie niezdolności do pracy ubezpieczyciel przejmie opłacanie składki – wylicza Patrycja Długołęcka-Wójcik z Citi Handlowego.
Najpopularniejsze kanały zdalne
mBank oferuje m.in. ubezpieczenia samochodowe, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia, zakupów online. Strategicznym partnerem banku od 2014 r. jest firma ubezpieczeniowa AXA. Jak wyjaśnia Marta Rutkowska z mBanku, wcześniej – od 2006 r. – bank sprzedawał ubezpieczenia powiązane z ofertą bankową, teraz sprzedaje także samodzielne produkty ubezpieczeniowe.
ING Bank Śląski zaczął od oferowania ubezpieczeń komunikacyjnych. Od 2014 r. sprzedaje również ubezpieczenia nieruchomości oraz turystyczne. – Wszystkie polisy stand alone oferujemy za pośrednictwem kanałów zdalnych, czyli online oraz telefonicznie – informuje Miłosz Gromski z biura prasowego.