Skończyły się wakacje. Wiele osób jest już po urlopach. Nie wszyscy wspominają je dobrze. Jedni mają poważne zastrzeżenia do hotelu, inni do organizacji wypoczynku.
– Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jeżeli w trakcie imprezy klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki – mówi Piotr Henicz, wiceprezes biura podróży Itaka.
W umowie z touroperatorem powinna znajdować się jednoznaczna klauzula przypominająca o tym obowiązku.
Gdy reklamacja zostanie złożona w trakcie wyjazdu, organizator ma obowiązek pisemnie się do niej ustosunkować w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Jeśli tego nie zrobi w takim terminie, uważa się, że uznaje reklamację za uzasadnioną.
Po powrocie do domu klient ma na złożenie reklamacji maksymalnie 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej. Jeżeli organizator wypoczynku nie uzna reklamacji, musi to szczegółowo uzasadnić.