Umowa komunikacyjnego ubezpieczenia OC odnawia się automatycznie u tego samego ubezpieczyciela (wyjątkiem jest sytuacja, gdy kupiliśmy pojazd z ważną polisą OC, wówczas umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta). Jeżeli właściciel samochodu chce zmienić dotychczasowego ubezpieczyciela, powinien najpóźniej jeden dzień przed wygaśnięciem starej umowy złożyć do niego wypowiedzenie, a następnie, zanim zakończy się ważność starego ubezpieczenia, kupić polisę w wybranym przez siebie towarzystwie.
Warto sprawdzić: Te biznesy są odporne na kryzys wywołany pandemią
Jeżeli decydujemy się zostać u dotychczasowego ubezpieczyciela, to sytuacja jest najprostsza: wystarczy opłacić składkę na konto, które podał ubezpieczyciel w e-mailu, który przysłał przed końcem umowy. Można z tym również zwrócić się do swojego agenta. W czasie epidemii agenci zostali wyposażeni we wszystkie narzędzia niezbędne do zdalnej obsługi klientów. Nieopłacenie składki nie oznacza jednak tego, że nie mamy ważnej polisy: mamy polisę, a ubezpieczyciel może od nas egzekwować zapłaty składki.
Pamięta o wypowiedzeniu
Jeśli chcemy ubezpieczyć auto w innym towarzystwie, również możemy poprosić agenta o wyliczenie składki, ale możemy to też zrobić samodzielnie przez internet. Wybieramy najkorzystniejsza ofertę i opłacamy. Na tym nie koniec. Trzeba jeszcze przed końcem umowy wypowiedzieć umowę o dotychczasowego ubezpieczyciela.
W tym celu prosimy agenta o formularz wypowiedzenia. Drukujemy go, wypełniamy, podpisujemy, następnie robimy skan lub zdjęcie i wysyłamy jako załącznik na wskazany prze pośrednika adres. Możemy także wysłać pismo pocztą, wówczas decydująca jest data stempla pocztowego. Niektóre towarzystwa mają gotowe formularze na swoich stronach internetowych albo w aplikacjach i można formularz ściągnąć, bez proszenia o pomoc agenta. Jeśli kupujemy polisę korzystając w porównywarki albo bezpośrednio przez stronę ubezpieczyciela, to znajdziemy tam dokładne wskazówki, co należy robić krok po kroku.